۷۰ رشته دانشگاهی جدید برای تحقق تولید دانش‌بنیان ایجاد شد

دکتر محمدرضا حسنی آهنگر گفت: ما در دانشگاه جامع امام حسین (ع) نزدیک به ۷۰ رشته دانشگاهی جدید برای تحقق تولید دانش بنیان در دانشگاه ایجاد کردیم و امسال برای اولین بار در این رشته‌ها دانشجو جذب می‌کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، دکتر محمدرضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در کرمان اظهار کرد: یکی از بحث‌های جدی که امسال مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند مسئله تولید دانش‌بنیان است.

 حسنی آهنگر در ادامه مطرح کرد: ما در دانشگاه جامع امام حسین (ع) سعی کردیم راهکارهای تحقق این شعار و موانع سر راه آن تبیین شود و به نظر می رسد مهم‌ترین مشکلی که در چرخه تولید کشور وجود دارد سیطره و سروری دلار است که باید شکسته شود.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، شکست سروری دلار را به‌مثابه تحقق شعار امسال عنوان کرد و گفت: ما اگر بتوانیم سیطره دلار را ضعیف و شکست بدهیم چرخه تولید با سرعت بیشتر دانش‌بنیان، و محصولات و تولیدات ما رقابت‌پذیرتر می‌شوند و از طرفی کیفیت اجناس بالاتر رفته و قیمت آن‌ها پایین‌تر می‌آید.

وی افزود: برخی از وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های ما اگر نفعی به‌صورت جزئی در سیطره دلار دارند باید به این مسئله کاملاً واقف بشوند.

 حسنی آهنگر از ایجاد 70 رشته جدید در دانشگاه جامع امام حسین (ع) خبر داد و بیان کرد: ما در دانشگاه نزدیک به 70 رشته دانشگاهی جدید برای تحقق تولید دانش بنیان در دانشگاه ایجاد کردیم و امسال برای اولین بار در این رشته‌ها دانشجو جذب می‌کنیم.

 رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در ادامه به ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد و افزود: ما سعی کردیم نظام مسائل کشور و مسائل اساسی انقلاب اسلامی را احصا کنیم که برای مثال در حوزه آموزش اول خود دانشگاه و اسلامی‌شدن دانشگاه و منطبق شدن بر نیازهای کشور اهمیت زیادی دارد.

 وی در ادامه با اشاره به مسائل اساسی کشور، تصریح کرد: حوزه جمعیت، حوزه آب، امنیت غذایی و سلامت جزء مسائل اساسی انقلاب اسلامی است که دانشگاه امام حسین (ع) آن‌ها را احصا کرده و سعی کردیم با کمک سایر دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط این مسائل را به جایی برسانیم که دغدغه شود و همه برای حل آن تلاش کنند.

حسنی آهنگر خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که دانشگاه ما در آن ورود کرد مسئله آب است که سعی کردیم راهکارهای اساسی آن را ارائه دهیم و در یک برنامه پنج‌ساله بتوانیم تنش‌های آبی و مسائلی که در محرومیت‌زدایی در روستاها برای دسترسی به آب وجود دارد حل کنیم که برنامه‌ریزی آن در نقاط مختلف کشور انجام شده و اکنون در دست اجراست.

 وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل آب خیلی از روستاها توسط سازمان آب و فاضلاب وزارت نیرو و همین‌طور قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن (ع) که شکل‌گرفته در برنامه دو‌ساله حل شده است و در سال‌های آتی نیز شاهد این خواهیم بود که مثل برق که در همه روستاها پوشش خوبی اتفاق افتاده است دسترسی به آب شرب هم آسان باشد.

 رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پایان در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اقدامات در خور و شایسته دانشگاه، در جامعه این عملکرد منعکس نمی‌شود عنوان کرد: در حال حاضر قرارگاه جهاد تبیین برای انعکاس کارهای پژوهشی و علمی دانشگاه امام حسین (ع) شکل‌گرفته است و قرار است دستاوردهای دانشگاه در حوزه‌های مختلف نرم، نیمه‌سخت و سخت در دو بخش داخلی و خارجی در مباحث مختلفی که ناظر به حل نظام مسائل کشور و انقلاب اسلامی شده است را انعکاس بدهیم.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری علم و فناوری

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا