تنها یک‌ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور مربوط به استان کرمان است

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: کرمان در سطح کشور چهار درصد جمعیت دانشجویان و اساتید را دارد اما تنها یک درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را داریم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، حسین کاظمی روز، ۲۰ آذرماه در مراسم هفته پژوهش در رفسنجان اظهار کرد: ۴۴۲ واحد فناور در استان کرمان داریم که ۱۶۵ واحد آن در رفسنجان است و می‌توان گفت رفسنجان تعهد و مسئولیت خود را نسبت به شرکت‌های فناور ایفا کرده و در جایگاه بسیار خوبی است.

وی افزود: استان کرمان در سطح کشور چهار درصد جمعیت دانشجویان و اساتید را دارد اما تنها یک درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را داریم، یعنی چهار برابر در استان باید رشد کنیم تا به متوسط کشوری برسیم و رتبه استان از ۲۶ به اوسط جدول شاخص‌های فناوری برسد.

کاظمی ادامه داد: اگر بخواهیم تا آخر سال‌های برنامه هفتم به متوسط کشوری دست پیدا کنیم، باید ۱۶ برابر رشد و فعالیت در زمینه فناوری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اقتصاد رفسنجان وابسته به پسته و مس است، گفت: در حوزه کشاورزی بحران‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اقتصاد شهرستان آسیب‌پذیر است و باید مسئولان شهرستان برای پایداری اقتصاد راه‌حلی پیدا کنند. لازمه اقتصاد پایدار در رفسنجان توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و نوآور و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری است.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان نیز اظهار کرد: کشور ‌دنبال تحول در زمینه‌های مختلف است که این مسیر از دانشگاه و از طریق علم می‌گذرد زیرا کشورهای دیگر که جایگاهی دارند پایه‌های علمی و فناوری خود را قوی کرده‌اند.

رضا رنجبرکریمی افزود: برای اینکه این دغدغه و مشکلات را نداشته باشیم باید یک حرکت نو و جدید آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه در هر سازمانی نیروی انسانی آن است که باعث تحول می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر باید دید پروژه‌های تحقیقاتی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، چقدر در کشور هدفمند هستند. زیرا دیگر مانند گذشته نیست باید اثر بخشی هر تحقیق در جامعه مشخص باشد و اگر هیچ اثربخشی ندارد، آن را تغییر داد.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم از پژوهشگران، فناوران و دانشمندان برتر دانشگاه ولی‌عصر(عج) تجلیل شد.

انتهای پیام

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا