خط مشی پایگاه خبری کارآفرینی پرس

با یاری از خداوند سبحان و اعتقاد به این که عالم محضر خداست و همواره ناظر بر اعمال انسان است و همچنین با اعتقاد به اصول اخلاق اسلامی، رعایت قانون مطبوعات و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با اعلام این که پایگاه خبری موفقیت‌شناسی به هیچ ارگان، سازمان، تشکیلات و حتی حزبی وابستگی ندارد و کاملا به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند، بدینوسیله این پایگاه خبری خط مشی خود را با توجه به اهداف اصلی از تاسیس، به شرح ذیل ایفاد می‌کند.

اصول و اخلاق حرفه‌ای

۱- صحت: صحت اخبار به معنای روایت واقعی و دقیق از رویدادها، مورد تاکید جدی پایگاه خبری موفقیت‌شناسی و هیات تحریریه این رسانه است. در همین راستا اخبار موفقیت‌شناسی تنها پس از اطمینان کامل از صحت آن برمبنای منابع موثق و یا اسناد معتبر خبری منتشر می‌شود.
۲- دقت: رعایت اصول حرفه‌ای خبرنویسی از جمله انعکاس و نگارش صحیح خبر بر مبنای روش‌های حرفه‌ای و علمی، ذکر دقیق جزئیات موجود در خبر، روشنی و وضوح متن خبر و رعایت آیین نگارش صحیح زبان فارسی، مجموعا تعریف «دقت» در نگاه تحریریه موفقیت‌شناسی است.
۳- سرعت: ارسال خبر در سریع‌ترین زمان ممکن پس از رعایت صحت و دقت یکی از اصول خبری حاکم بر تحریریه موفقیت‌شناسی است.
۴- عدم انتشار منبع خبر: درصورتی‌ که پایگاه خبری موفقیت‌شناسی تشخیص دهد خبری حاوی ارزش‌های خبری قابل اعتماد است، اما منبع خبر می‌خواهد نامش محفوظ بماند، می‌تواند پس از اطمینان از صحت و ثبت و ضبط مستندات، خبر را بدون ذکر نام منبع منتشر کند، بدیهی است در این صورت نام منبع خبر در این پایگاه خبری محفوظ است و تنها با حکم مراجع رسمی قضایی قابل انتشار خواهد بود.
۵- افکار عمومی: این پایگاه خبری توجه و پاسخگوی به مطالبات و موضوعات مورد علاقه مردم را در چارچوب قانون در سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.
۶- نوآوری‌های خبری: تحریریه موفقیت‌شناسی جریان‌سازی‌های مثبت را از طریق روش‌های نوین از اصول حرفه‌ای خود می‌داند.
۷- توجه ویژه به اخبار علمی و دانشگاهی: تحریریه موفقیت‌شناسی توجه خاصی به اخبار علمی و دانشگاهی به‌ویژه در موارد مربوط به پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی کشور دارد.
۸- اصل حقیقت جویی: تلاش در راستای پی‌جویی حقیقت و وفاداری به آن و دوری از هرگونه پنهان‌سازی حقیقت و ارائه اخبار، تحلیل‌ها و بررسی‌ها در چارچوب اخلاق
۹- اصل رعایت حقوق: التزام به رعایت کامل حقوق پژوهشگران و پژوهیدگان ( انسان، حیوان و نبات) و سایر صاحبان حق
۱۰- اصل مالکیت مادی و معنوی: تعهد به رعایت کامل حقوق مادی و معنوی مطالب مندرج در این پایگاه خبری
۱۱- اصل منافع ملی: تعهد به رعایت مصالح ملی و در نظر داشتن پیشبرد و توسعه کشور در کلیه مراحل فعالیت پایگاه خبری و نداشتن گرایش به هیچ کدام از جناح‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و البته حفظ ارتباط و تعامل با جریان‌های سیاسی رسمی در کشور
۱۲- اصل رعایت انصاف، امانت و قضاوت منصفانه: تعهد به اجتناب از هرگونه جانب‌داری شخصی و گروهی و رعایت حد اعتدال و میانه‌روی در مورد افراد، تصمیم‌گیری و داوری مقالات و یادداشت‌ها بدون توجه به نژاد، جنسیت، باورهای مذهبی، قومی، سیاسی و… نویسندگان و صرفا بر اساس ارزش علمی، تخصصی و درجه اهمیت مطالب انجام می‌شود.
۱۳- مسئولیت‌پذیری: شایان ذکر است در صورت اشتباه سهوی در ارائه اخبار، این پایگاه خبری خود را موظف می‌داند بلافاصله توضیحات، تکذیبیه‌ها و اصلاحیه‌های لازم را منتشر کند.
۱۴- نقدپذیری: پایگاه خبری موفقیت‌شناسی برای پیشرفت و رسیدن به اهداف خود، نیازمند رهنمودها و یاری صاحب‌نظران این عرصه است. از‌این‌رو، هرگونه انتقاد و پیشنهادی را ارج نهاده و استقبال می‌کنیم و پیشاپیش قدردان همه فرهیختگان ارجمند هستیم که با فکر و قلم توانای خود دعوت ما اجابت کرده‌اند.
۱۵- اصل رازداری: تعهد به صیانت از اسرار و اطلاعات محرمانه افراد، شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با تحقیق
۱۶- اصل احترام: تعهد به رعایت حریم‌ها و حرمت‌ها در انجام تحقیقات، اخبار، گزارشات و مطالب پایگاه خبری و رعایت جانب نقد و خودداری از هرگونه حرمت‌شکنی و رعایت کرامت انسانی پرسنل، مخاطبان و ارباب رجوع و تعامل با همکاران فعال در مطبوعات کشور
۱۷- اصل ترویج: تعهد به رواج دانش و اشاعه نتایج تحقیقات پژوهشگران و انتقال آن از طریق موفقیت‌شناسی به غیر از مواردی که منع قانونی دارد.
۱۸- اصل برائت: التزام به برائت‌جویی از هرگونه رفتار غیرحرفه‌ای و اعلام موضع نسبت به کسانی که حوزه خبر و فعالیت پایگاه خبری را به شائبه‌های غیر علمی و غیراخلاقی می‌آلایند.

برای مشاهده کلیک کنید.
دکمه بازگشت به بالا