۱۱ پژوهشگر برتر حوزه تعاون و کار انتخاب شدند

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انتخاب ۱۱ پژوهشگر برتر حوزه تعاون و کار خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس ایرنا، «شهرام محمدی» امروز (سه‌شنبه) در مراسم معرفی پژوهشگران برتر حوزه تعاون و کار، اظهار کرد: در پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته پژوهش، چند مسیر و محوره در حوزه پژوهش مشخص شده است که محور نخست استناد به اهمیت پژوهش و علم در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما ایرانیان دارد و این موضوع خودباوری را تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه محور دوم پرهیز از تحقیقات فانتزی و غیر اولویت‌دار و تمرکز بر تحقیقات اولویت‌دار است، افزود: محور سوم بر دانش و فن در دنیا به مثابه اسرار مگوی کشورها تاکید دارد و هیچ ملت و کشوری حاضر نمی‌شود آنچه با زحمت پژوهشگران خود به دست آورده به راحتی در اختیار دیگران قرار دهد.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی بیان کرد: محور چهارم به این نکته توجه داشت که آموزش‌های ما باید بتواند به جامعه هدف برسد. اقتصاد کار، حقوق کار، ایمنی کار، تامین اجتماعی کارگران و رفاه کارفرمایان از محورهای دیگر پیام وزیر تعاون به مناسبت هفته پژوهش بود.

محمدی درباره چگونگی برگزاری مراسم و انتخاب پژوهشگران برتر این حوزه، گفت: از یک ماه قبل و پس از انتشار فراخوان، ۳۳۹ اثر به دبیرخانه همایش رسید. از این تعداد ۸۹ اثر در غربالگری اولیه به لحاظ اینکه مشکل محتوایی داشتند یا درباره جامعه هدف نبود حذف شدند، البته ۲۵۰ اثر در مرحله داوری پذیرفته شد.

وی ادامه داد: شاخص پژوهش‌های برتر تعریف شد و بر مبنای آن آثار برگزیده انتخاب شدند. در این روش تا آنجا که ممکن بود اعمال سلیقه را در انتخاب پژوهشگران برتر کاهش دادند و انتخاب بر مبنای شاخص‌ها انجام گرفت.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی تصریح کرد: آثار به ۴ گروه مرتبط بانک‌ها، صندوق‌ها و تامین مالی- رفاه و تامین اجتماعی- اقتصاد و نیز حوزه تعاون تقسیم شد. برای نخستین بار از بین ۱۱ پژوهشگری که برگزیده شدند ۵ نفر از شهرستان‌ها هستند که ۴ مقاله، یک کتاب تالیفی، یک کتاب ترجمه، یک رساله دکتری و یک رسانه کارشناسی ارشد انتخاب شدند.

محمدی خاطرنشان کرد: ۲ نفر از پژوهشگران برتر جامعه کارگری و کارفرمایی به انتخاب صنوف مربوطه انتخاب شدند که امروز از آنها تقدیر شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا