شرایط عضویت و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شرکت‌ها و گرو‌ه‌های فعال در حوزه فناوری و نوآوری می‌توانند برای عضویت در پارک فناوری پردیس اقدام کنند. 

به گزارش کارآفرینی پرس، پارک فناوری پردیس علاوه بر امکانات فوق‌العاده خود، دارای مرکز رشد فناوری نخبگان و شعبه‌هایی مانند کارخانه نوآوری آزادی و کارخانه نوآوری های‌وی است. با ما همراه باشید تا با این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

ناحیه نوآوری پردیس با محوریت پارک فناوری پردیس با مسوولیت نهاد ریاست جمهوری و با رويكرد فرابخشی و با کارکردهای زیر در سال 1380 تشکیل شد:

  1. ایجاد محیطی مناسب کسب‌وکار برای فعالیت و حضور حرفه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در جهت حفظ نخبگان و جذب متخصصین ایرانی غیرمقیم و فناوران خارجی؛
  2. برآورده نمودن نیازهای پیچیده فناوری کشور و منشأ شکل‌گیری چشمه‌های فناوری و تسهیل فرآیند جذب، ارتقاء و انتشار آن؛
  3. به حرکت درآوردن و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، موسسه‌های تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و در نهایت «صنعت» و «بازار»؛
  4. جریان‌ساز و شکل‌دهنده زیست‌بوم فناوری، بهبود دهنده قوانین و مقررات کسب‌وکار در این حوزه؛
  5. شکل‌گیری فعالیت‌های حرفه‌ای در زمینه بازار سنجی، ایده‌پردازی، پژوهش علمی، طراحی مهندسی، نمونه‌سازی، طراحی صنعتی، استاندارد سازی، تدوین دانش فنی، ثبت مالکیت فکری، فروش و عملیات مستشاری برای تحقق محصولات فناورانه در عرصه تولید صنعتی، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر (جسورانه) و سایر خدمات تخصصی.

برای آشنایی بیشتر اینجا را کلیک کنید.

توجه: در تمام متن، منظور از واحدهای فناور، شركت‌های دانش‌بنيان عضو پارک فناوری پرديس هستند.


بیشتر بخوانید:

چگونه برای دانش‌بنیان کردن شرکت خود اقدام کنیم؟

لیست شرکت‌های دانش‌بنیان

انواع عضویت

1- عضویت در بخش اراضی 2- عضویت در بخش استیجاری 3- عضويت در مركز رشد فناوری نخبگان 4- عضویت در شعب پارک فناوری پردیس 5- پایگاه جذب متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

1- عضویت در بخش اراضی

عضويت در بخش اراضی، خود به 2 بخش تقسيم می­‌شود:

واگذاری زمين

در اين حالت، به شركت فناور و دانش‌بنيان واجد شرايط، قطعه زمينی واگذار می‌شود تا ضمن طراحی ساختمان، نسبت به احداث و بهره‌برداری از آن و استقرار در پارک اقدام نمايد.شركت‌های فناور و دانش‌بنیان‌هایی که سابقه نسبتاً طولانی فعاليت اقتصادی در حوزه تكنولوژی‌های برتر داشته و دارای آزمايشگاه‌ها و كارگاه‌های تخصصی و كادر متخصص مناسب بوده و امكان توسعه فعاليت و اشتغال را تا ميزان خوبی دارا هستند، واجد شرايط عمومی اين بخش شناخته می­‌شوند. متراژ اراضی قابل واگذاری، حداقل 500 و حداكثر 5000 متر مربع است.

واگذاری آپارتمان‌های مستقل تفكيكی

با توجه به نياز برخی از متقاضيان به واحدهای تكميل شده و آماده به فروش، با مشاركت بخش خصوصی، تعدادی آپارتمان مستقل آماده به فروش ايجاد شده و قابل واگذاری است.  شركت‎های دانش‌بنيانی كه علاوه بر توان فنی و تكنولوژيک و كادر تخصصی مناسب، توان مالی خريد يک واحد مستقل را دارا باشند، واجد شرايط عمومی اين بخش شناخته می‌شوند.متراژ قابل واگذاری در این بخش بر اساس فضاهای ساخته شده و موجود متغیر است.

2- عضويت در بخش استیجاری

شركت‌های دانش‌بنيانی كه فعاليت اقتصادی را شروع نموده اما حجم فعاليت و توان مالی محدود داشته و نيازی به ساختمان يا آپارتمان مستقل نداشته باشند و امكان پرداخت هزينه اجاره را دارا هستند، می‌توانند در این مركز مستقر شوند. فضاهای استيجاری پارک، شامل ساختمان دولتی (مركز فناوری سراج) و يا قسمتی از فضای شركت‌های بخش اراضی است. در ساختمان مركز فناوری سراج، متراژ واحدها  بین 50 تا 120 مترمربع، مدت استقرار حداکثر 3 سال و سرانه نفرات به ازای هر 10 متر مربع یک نفر است.

3- عضويت در مركز رشد فناوری نخبگان

فارغ‌التحصيلان و كارآفرينانی كه دارای ایده فناورانه مشخص هستند و از سرمايه و تجربه كم در زمينه فعاليت‌های اقتصادی برخوردارند و نياز به پشتيبانی و حمايت دارند، می توانند در این مرکز مستقر شوند.

برای كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه به صفحه ثبت‌ نام يا سايت اينترنتی مرکز رشد فناوری نخبگان (وابسته به پارک فناوری پرديس)‌ مراجعه شود.

4- عضویت در شعب پارک فناوری پردیس

شعب پارک فناوری پردیس در قالب کارخانه‌های نوآوری در سطح شهر تهران در حال فعالیت می‌باشند. استارتاپ‌هایی که در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکارشان هستند و نیاز به فضایی نوآورانه، هم افزا، پویا و با دسترسی عالی به خطوط حمل و نقل عمومی دارند می‌توانند در کارخانه‌های نوآوری استقرار یابند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت اینترنتی کارخانه نوآوری آزادی و کارخانه نوآوری های‌وی (شعب پارک فناوری پردیس) مراجعه نمایید.

5- پایگاه جذب متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

این پایگاه همواره به‌ عنوان یکی از برترین پایگاه‌های همکار در طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور شناخته شده است.

از شروع طرح (سال 1394) تاکنون بیش از 250 تقاضای همکاری در این قالب به این پایگاه ارجاع داده شده که از این تعداد، 32 همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در قالب‌های زیر صورت پذیرفته است:

حمایت از فعالیت فناورانه

این حمایت مربوط به تاسیس شرکت نوپا، فعالیت SME، تاسیس شتابدهنده، خدمات فناورانه و یا استقرار در یکی از شعب پارک فناوری پردیس می‌باشد. حمایت 200 میلیون تومانی (بلاعوض) این بخش به افراد زیر تعلق می‌گیرد:

1. متخصصان ایرانی خارج از کشور دارای حداقل دو سال سابقه فعالیت در شرکت‌های فناور خارج از کشور با سمت کارشناس، مشاور، محقق بخش تحقیق و توسعه (R&D) یا مدیر در یکی از موسسات یا شرکت‌های شاخص علمی، فناوری، پژوهشی و صنعتی خارج از کشور و افرادی که دارای تجربه راه‌اندازی کسب‌و‌کار هستند.

2. دانش‌آموختگان دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی برتر با رتبه 1 تا 150 بر اساس نظام ارزیابی*

3. دانشجویان سال آخر دوره دکتری یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی برتر با رتبه 1 تا 50 بر اساس نظام ارزیابی*

حمایت از اشتغال در شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس

اختصاص نیمی از حقوق متقاضیان به‌صورت ماهانه تا سقف 6 میلیون تومان، حمایت درنظر گرفته شده برای این بخش می‌باشد. متخصصان ایرانی خارج از کشور برای استفاده از این حمایت می‌بایست شرایط مندرج در آیین‌نامه برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور* را دارا باشند.

رزومه متقاضیان این بخش، برای شرکت‌های مطرح و موفق پارک فناوری پردیس ارسال می‌گردد تا پس از توافق توافق، متقاضی در یکی از شرکت‌ها مشغول به فعالیت شود.

حمایت از برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی

متخصصان ایرانی خارج از کشور برای استفاده از حمایت برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی می‌بایست یکی از شرایط مندرج در آیین‌نامه برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور* را دارا باشند.

لازم به ذکر است پرداخت کمک هزینه سفر متقاضی طبق جدول مندرج در آیین‌نامه مذکور صورت می‌پذیرد. همچنین امکان برگزاری سخنرانی به‌صورت آنلاین نیز وجود دارد.

شایان ذکر است این پایگاه در این مدت 28 همکاری در قالب تاسیس شرکت نوپا و فناور داشته که در شکل زیر آمار مربوط به موفقیت آنها را مشاهده می‌کنید:

برای مشاهده شرایط و ضوابط ذکر شده در متن کلیک کنید.

برای مشاهده چارت فرایند نحوه پذیرش متقاضیان کلیک کنید.

برای مشاهده مشاهده صفحه ثبت‌نام و اطلاعات مربوطه کلیک کنید.

همچنین علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با آقای اصلانی با شماره 76250250 داخلی 2137 تماس حاصل نمایند.


 فرآیند عضویت

متقاضیان پذیرش در پارک، مي‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی خدمات الکترونیکی پارک فناوری پردیس به این آدرس  مراجعه کرده و تقاضای خود را ثبت کنند. سپس برای ارسال و تکمیل مدارک مورد نیاز نیز اقدام نمایند. در ادامه، ارزیابی فنی و مالی متقاضیان استقرار در پارک انجام خواهد شد. در مرحله آخر نیز فرآیند انعقاد قرارداد واگذاری اراضی و استیجاری به شرکت‌های تایید شده، انجام خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری درخواست‌های ارسالی، می‌توانند با شماره تلفن 76250250 (شماره‌های داخلی 2208 و 2213) تماس حاصل نمایند.


ضوابط استقرار

روند استقرار

واحدهای فناور پس از استقرار پرسنل در ساختمان يا واحد استيجاری شركت واقع در پارک، می‌بايست موضوع را كتباً به اطلاع اداره کل جذب و پذیرش واحدهای فناور برسانند. پس از بررسی و تایید استقرار توسط اداره مذکور ، يک بازديد توسط اداره کل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور با همراهی برخی از معاونان و مديران پارک از شركت صورت خواهد گرفت.ضمناً درصورتيكه واحدهای فناور قصد برگزاری مراسم افتتاحيه داشته باشند می توانند از سالن كنفرانس ستاد پارک به منظور برگزاری مراسم به صورت رايگان بهره‌مند شوند.

 مزايای قانونی استقرار در پارک

اين مزايا بر مبنای آيين نامه اجرايی ماده 47 قانون برنامه چهارم توسعه كشور بوده و به شرح زير می باشد:

  • معافيت ماليات بر عملكرد ساليانه (اظهارنامه)
  • معافيت ماليات بر قرارداد
  • معافيت حقوق پرسنل مستقر در پارک
  • معافيت از پرداخت هر گونه عوارض معمول كشور
  • مبادلات مالی با خارج
  • قوانين كار

پس از تصويب قانون حمايت از شركت‌های دانش بنيان در پاييز سال 1389، ضمن استمرار مزايای فوق، مزايای ديگری نيز فراهم شده است كه پس از تدوين و تصويب آيين‌نامه اجرايی مربوطه، شركت‌ها مي­‌توانند از اين مزايا نيز بهره‌مند شوند.

نحوه استفاده از معافيت‌های مالياتی

بهره­‌مندی از معافيت‌­های مالياتی، صرفا مختص واحد فناور مستقر در پارک می­‌باشد. منظور از استقرار، احراز شرايط زير به صورت همزمان از سوی واحد فناور است:1) به پايان رساندن تمام يا بخشی از ساختمان توسط شركت (بهره‌­برداری از بخشی از ساختمان به معنای تكميل نمای ساختمان،‌ اجرای محوطه كاری و اتمام يک يا چند طبقه از ساختمان است.) واحدهای استیجاری یا تملک اداری و مرکز رشدی از این بند مستثنی هستند.2) استقرار پرسنل تحقيقاتی واحد فناور در ساختمان (یک نفر به ازای هر 30 متر مربع از زيربنا، در بخش اراضی و تملک اداری؛ و حداقل 3 نفر در بخش استیجاری) و شروع به كار آن‌ها در راستای فعاليت اصلی واحد فناور.3) تغيير آدرس ثبتی شركت به آدرس شركت در پارک (اين موضوع با نامه‌نگاری مديريت امور واحدهای فناور با اداره ثبت شركت‌های پرديس انجام می‌شود) و ارسال كپی آگهی روزنامه رسمی مبنی بر تغيير آدرس واحد فناور برای  دريافت مجوز فناوری از پارک لازم می‌باشد. 4) تغيير شعب بيمه و ماليات واحد فناور به ادارات منطقه (اداره ماليات بومهن و سازمان تأمين اجتماعی شعبه رودهن) و ارائه مستندات آن.5) انعقاد قرارداد با پرسنل در قالب قرارداد تعيين شده توسط پارک (چگونگی انعقاد اين قرارداد طی آيين‌نامه­‌هایی برای اطلاع واحدهای فناور مستقر تدوين شده است.(پس از انعقاد قرارداد با پرسنل، می­‌بايست يک نسخه از آن (ممهور به مهر شركت)به كارشناس ارزيابی و نظارت مديريت امور واحدهای فناور پارک تحويل گردد.)توضیح: ساير جزئيات استفاده از مزايای قانونی و فرآيندهای مربوطه، در قالب آيين‌نامه جامع برخورداری از مزايای قانونی پارک فناوری پرديس تدوين شده است.

اخذ و تمديد مجوز فناوری

پس از انجام مراحل فوق و استقرار كامل شركت، پارک نسبت به صدور مجوز فناوری با توجه به موضوع فعاليت شركت اقدام می‌نمايد. لازم به توضيح است، اين مجوز، پيش‌نياز استفاده از كليه مزايای قانونی پارک می‌­باشد.همچنين تاريخ اعتبار اين مجوز حداكثر مدت يكسال است و در اول آبان ماه هر سال در صورت تأييد عملكرد واحد فناور توسط پارک، تمديد می‌شود. تمديد مجوز منوط به تكميل و ارسال فرم‌های ارزيابی عملكرد ساليانه واحدهای فناور مستقر در پارک می‌باشد.

نحوه استفاده از خدمات عمومی و تخصصی در پارک

به منظور رفاه حال واحدهای فناور مستقر در پارک، اطلاعات واحدهای ارائه‌دهنده خدمات عمومی و تخصصی  پارک به همراه مكان استقرار و شماره تماس، به صورت جامع در قالب كاتالوگ خدمات عمومی و تخصصی پارک گردآوری شده و به‌صورت فصلی به روز‌‌‌‌رسانی می­ شود.


ضوابط قراردادی

پس از تأييد عضويت متقاضيان، قرارداد واگذاري زمين يا قرارداد اجاره با آنان منعقد می‌­شود. در اين قراردادها، ضوابطی درج شده كه تكاليفی را برای اعضای پارک فراهم می‌آورد. برخی از اين ضوابط به شرح زير هستند.

ضوابط قراردادی در بخش اراضی

1) اراضی قابل واگذاری، صرفاً با هدف ايجاد و راه‌اندازی واحد تحقيقات و فناوری به واحدهای فناور، واگذار خواهد گرديد و كاربری آن غيرقابل تغيير می‌‎باشد، لذا واحدهای فناور متعهد و ملتزم می‌باشند كه از زمين مورد واگذاری و بنای احداثی در آن مغاير با اهداف مزبور استفاده‌ای به عمل نياورند.

2) واحدهای فناور متعهد هستند كه در احداث بنا، ضوابط و مقررات احداث بنا صادره از سوی ادارات و سازمان‌های ذيربط و ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های اعلامی از سوی پارک و همچنين طرح جامع پارک را دقيقاً و اكيداً رعايت نمايند.

3) واحدهای فناور متعهد می‌باشند كه احداث بنا را طبق نقشه‌های تأييد شده كميته معماری پارک انجام داده و در طول اجرای پروژه، مشاور فاز 3 بر حسن اجرای آن نظارت داشته و گزارشات مشاور فاز 3 خود را به صورت منظم و ماهيانه به پارک ارسال نمايد.

4) اخذ پروانه ساختمان و حق انشعاب آب، برق، گاز و تلفن جهت زمين و واحد تحقيقاتی و پرداخت كليه هزينه‌های مربوطه بر عهده و هزينه واحدهای فناور است و پارک فقط نسبت به صدور معرفی‌نامه‌ها به ادارات ذيربط اقدام خواهد نمود.

5) آماده‌سازی زمين در حد ايجاد تأسيسات زيربنايی شامل شبكه دسترسی معابر، ايجاد شبكه‌های آبرسانی، فاضلاب عمومی، انتقال برق و خطوط تلفن در معابر عمومی پارک و محدود به درب اصلی ورودی هر واحد به عهده و هزينه پارک است.

6) چگونگی مشاركت مالكين واحدها و نمايندگان آن‌ها در اداره پارک، دستورالعمل پرداخت هزينه‌های مربوط به نگهداری و ساير موارد از قبيل فضای سبز، آسفالت، تأسيسات، آب و فاضلاب و مرمت و ارتقاء سطح خدمات و نوسازی آن‎ها و امثال آن بر عهده كليه مالكين واحدها به صورت مشترک خواهد بود كه تعيين سهم هر يک متناسب با ميزان بهره‌مندی هر واحد بر اساس دستورالعمل پرداخت شارژ در پارک انجام خواهد شد.

7) به منظور دريافت سند رسمی، واحدهای فناور مكلف هستند پس از اتمام عمليات ساختمانی و اخذ گواهی پايان كار، گواهی مذكور را به پارک ارائه نموده و در ساختمان خود (طبق برنامه اولیه ارائه شده) استقرار یابد. پارک پس از بررسی‌های لازم ، روز، ساعت و دفترخانه اسناد رسمی را تعيين و به اطلاع واحدهای فناور می‌رساند.

8) در صورتی كه واحدهای فناور از تصرف زمين منصرف شوند يا در طول مدت قرارداد تقاضای اقاله قرارداد را نمايد و يا بنا به تشخيص پارک از مفاد اين قرارداد تخلف نمايد، پارک فقط نسبت به استرداد وجوه دريافتی پس از كسر بدهی‌ها و هزينه‌های مربوط اقدام نموده و درصورت ايجاد اعيانی در زمين مورد واگذاری توسط واحدهای فناور، بهای آن توسط كارشناس رسمی دادگستری (منتخب پارک) تعيين و پس از واگذاری زمين و مستحدثات توسط پارک به متقاضی جايگزين، در وجه واحدهای فناور كارسازی خواهد شد.

ضوابط قراردادی در بخش استيجاری

1) مورد اجاره صرفاً جهت استفاده مستاجر برای استقرار «دفتر تحقيقات و فناوری» به مستاجر اجاره داده شده و مستاجر تحت هيچ عنوانی حق تغيير نوع استفاده و كاربری از مورد اجاره را ندارد.

2) مستاجر حق انتقال و واگذاری مورد اجاره را تحت هيچ شرايطی به غير ندارد.

3) پرداخت كليه مبالغ مربوط به هزينه‌­های مصرف آب، برق، تلفن، دفع فاضلاب و ساير هزينه­‌های اختصاصی و عمومی در بهره‌­برداری­‌های مشاعی از مورد اجاره، برعهده و هزينه مستاجر است و مستاجر مكلف است اصل قبوض پرداخت شده و يا صورت‌حساب‌های صادره از سوی موجر را پرداخت نمايد.

4) پرداخت كليه مبالغ مربوط به هزينه‌های نگهداری مورد اجاره (شارژ ماهيانه) و هزينه تنظيفات و خدمات شهری، بر اساس اعلام نماينده موجر و همچنين هزينه­‌های مربوط به ارائه ساير خدمات عمومی و پشتيبانی كه ميزان مبالغ آن از طريق نماينده موجر به مستاجر ابلاغ می‌­شود، بر عهده مستاجر است.

5) انجام كليه تعميرات جزئی مورد اجاره با اطلاع و موافقت قبلی و كتبی موجر و پرداخت هزينه‌های آن بر عهده مستاجر است.

6) مستاجر متعهد و مكلف است در انقضاء مدت اجاره يا در صورت فسخ اين قرارداد از سوی موجر، مورد اجاره را تخليه نموده و به همان صورت و شكل و وضعيتی كه تحويل گرفته است عيناً به موجر تحويل دهد.

7) انجام تعميرات كلی و اساسی در دفتر و ساختمان، من‌جمله تعمير خرابی دستگاه‌­ها و لوله‌های تاسيسات و آبرسانی كه ناشی از قصور و سهل‌انگاری مستاجر در نگهداری و مراقبت از آنها نباشد بر عهده و هزينه موجر می‌باشد.

8) موجر حسب مورد، امكان استفاده و بهره‌برداری مستاجر از برخی خدمات عمومی و تخصصی موجود در پارک، من‌جمله استفاده از سالن كنفرانس، آزمايشگاه‌ها، سامانه رايانه و اينترنت، اتاق برگزاری جلسات و همچنين برخی خدمات اداری و مشاوره­ای در زمينه بيمه و بازاريابی، سرمايهگذاری، ثبت اختراعات، حضور در سمينارها و كلاس­‌های آموزشی را در قبال دريافت هزينه‌­های مربوطه مطابق تعرفه­‌های معين فراهم می‌نمايد.

9) فعالیت مستاجر به صورت دوره‌ه­ای (هر 4 ماه یکبار) توسط پارک ارزیابی  می‌گردد. ارزیابی بر اساس ضوابط پارک بوده و ملاک ادامه حضور شرکت در مرکز می‌باشد. شرکت‌های که در انتهای یکسال حضور، امتیاز پایین‌تر از متوسط را کسب نمایند امکان تمدید حضور در مرکز را نخواهند داشت.

10) ساعت کار ساختمان مرکز از ساعت 7 صبح الی 19 عصر می‌باشد ولی واحدهای فناور برای حضور پرسنل خود در ساعات بیرون از این محدوده می‌توانند با هماهنگی قبلی اقدام نمايند.

11) واحدهای فناور ملزم به رعایت سرانه نفرات به ازای هر 10 متر مربع 1 نفر هستند.

12) واحد فناور مستاجر می‌بایست از هرگونه فعالیت همراه با آلودگی‌­های صوتی، زیست محیطی و شهری اجتناب نمایند.

13) واحدهاي فناور ملزم به استفاده از مبلمان متناسب با فضای تحقیقاتی و اداری ساختمان میباشند و مبله نمودن و پارتیشن بندی داخلی واحدها باید به گونه‌ای باشد که خسارتی به دیوارهای مشترک، پنجره‌ها، دیوارهای شیشه­‌ای، کفپوش، سقف و غیره وارد نیاید.

14) نظافت فضاهای اختصاصی هر شرکت (سرویس بهداشتی، آشپزخانه، فضای اداری و شیشه‌های داخلی) به عهده مستاجر است.

ضوابط طراحی و ساخت

ضوابط طراحی و احداث ساختمان واحدهای فناور در پارک فناوری پرديس به شرح ذیل می‌باشد:(برای دریافت هر کدام از موارد زیر بر آنها کلیک کنید.)


بیشتر بخوانید:

نحوه دریافت مجوز تاسیس «مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی» از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

فرق شرکت‌های «خلاق» و «دانش‌بنیان» چیست؟/ چه خدمات و حمایت‌هایی به شرکت‌های خلاق ارائه می‌شود؟

معرفی فضاهای کار اشتراکی مجهز تهران و شهرستان‌ها (ایده‌آل برای استارت‌آپ‌ها) + قیمت

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
پارک فناوری پردیس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا