راهنمای ارسال پیامک با شماره دلخواه از طریق اینترنت

هر کسب‌وکاری استراتژی و برنامه‌ریزی خاص خودش را برای تبلیغات دارد. یکی از ابزارهای تبلیغاتی که توصیه می‌شود تمام حرفه‌ها و مشاغل از آن در ترکیب با سایر روش‌های بازاریابی استفاده کنند، ارسال پیامک تبلیغاتی است. حالا این پیامک‌های تبلیغاتی را می‌توان با یک شماره دلخواه از طریق اینترنت فرستاد.

به گزارش کارآفرینی‌پرس، داشتن یک شماره دلخواه یا همان سرشماره پیامکی اختصاصی، به برندسازی شما کمک می‌کند و اعتبار شما را در میان مخاطبان بالا می‌برد. اگر دوست دارید با ارسال پیامک با شماره دلخواه از طریق اینترنت آشنا شوید در این مطلب با ما همراه باشید.

اولین گام برای ارسال پیامک تبلیغاتی و شروع کار بازاریابی، داشتن یک پنل پیامکی است. یعنی شما قبل از آنکه شماره خود را انتخاب کنید، باید یک پنل پیامکی داشته باشید. سامانه پیامکی یا پنل اس ام اس یک نرم‌افزار آنلاین و تحت وب است که کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از آن پیامک خدماتی و تبلیغاتی ارسال کنند. این سامانه قابلیت دریافت و تحلیل پیامک‌ها را هم دارد.

خرید سامانه پیامکی

توصیه همیشگی ما این است که از یک شرکت ارائه دهنده پیامکی معتبر و باتجربه استفاده کنید. در سامانه های پیامکی اگر پنل پایه را خریداری کنید، برای خرید شماره دلخواه باید یک تیکت به پشتیبانی ارسال کنید. البته به این نکته هم دقت کنید که با خرید یک پنل پیامکی، یک خط اختصاصی رایگان به شما هدیه می‌شود.

خرید شماره دلخواه

گام بعدی برای ارسال پیامک از طریق اینترنت و با سرشماره دلخواه، خرید شماره مورد نظر است. برای خرید شماره دلخواه باید وارد پنل کاربری خود شوید و سپس از منوی تنظیمات روی «سفارش شماره» کلیک کنید و شماره دلخواه خود را سفارش دهید.

شماره پیامک اختصاصی‌ای که قرار است در سامانه انتخاب کنید باید دارای شروطی باشد. یعنی هم از طرف شما که خریدار هستید باید به نکاتی توجه شود و هم از طرف اپراتورهایی که شماره پیامکی ارائه می‌دهند قوانینی وجود دارد.

آزاد بودن شماره

هنگام خرید شماره دلخواه باید به آزاد بودن شماره توجه کنید. ممکن است سرشماره پیامکی‌ای که قصد خرید آن را دارید را قبلا کسی انتخاب و خریده باشد. بنابراین باید از آزاد بودن آن مطمئن شوید.

سفارشی یا غیرسفارشی بودن شماره دلخواه

قبلا گفتیم که هر اپراتوری سیاست‌ها و قوانین خاص خودش را دارد. بنابراین هنگام انتخاب شماره دلخواه از اپراتور باید به آن قوانین توجه کنید. به‌طور کلی در تمام اپراتورها می‌توانید شماره دلخواه خود را انتخاب کنید به جز اپراتور 9999 که امکان انتخاب شماره سفارشی وجود ندارد.

اولین نکته مهم در انتخاب خط این است که شماره منتخبتان اگر آزاد نباشد، باید شماره دیگری انتخاب کنید. برای همین یادتان باشد با سرشماره 3000 بیش از 6 رقم انتخاب کنید، زیرا خطوط 5 رقمی آن آزاد نیست. این مورد برای سرشماره 1000 هم صدق می‌کند و بیشتر خطوط این سرشماره توسط کاربران مختلف گرفته شده است.

تعداد ارقام شماره دلخواه

اپراتورهای ارائه دهنده خطوط پیامکی هر کدام تعداد ارقام متفاوتی را برای مشترکین ارائه می‌دهند. شما نیز هنگام انتخاب شماره دلخواه خودتان می‌توانید تعداد ارقام خط پیامک را مشخص کنید. بدیهی است که هر چه تعداد رقم‌های یک شماره کمتر باشد، هزینه آن هم بیشتر است.

اپراتور 1000: انتخاب از بین خطوط 14 تا 6 رقمی.

اپراترو 2000: شماره‌های 12 تا 8 رقمی.

اپراتور 3000: انتخاب از میان شماره‌های 14 تا 8 رقمی.

اپراتور 5001: انتخاب از شماره‌های 14 تا 6 رقمی.

اپراتور 50004: دارای شماره‌های 14 تا 6 رقمی.

اپراتور 021 و 026: انتخاب از میان شماره‌های 13 تا 4 رقمی (بدون احتساب 021 اول).

اپراتور 21000: انتخاب از میان شماره‌های 15 تا 7 رقمی.

اپراتور 9000: شماره‌های 8 رقمی.

اپراتور 9999: دارای شماره‌های 10 رقمی.

خدماتی کردن شماره دلخواه

از دیگر نکات مهمی که هنگام خرید شماره دلخواه باید به آن توجه کنید، نحوه خدماتی کردن خطوط است. به‌طورکلی تمام سرشماره‌های پیامکی به صورت پیش فرض تبلیغاتی هستند. از طرفی برخی از افراد دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را روی سیم‌کارت خود مسدود کرده‌اند و با شماره‌های تبلیغاتی نمی‌توان به آنان پیامک ارسال کرد. بنابراین برای ارسال پیامک‌هایی که محتوای اطلاع‌رسانی و خدماتی دارند مانند کد تایید و رمز یک بار مصرف، باید از خطوط خدماتی استفاده کرد.

اپراتورهای مختلف برای خدماتی کردن خطوط خود هم قوانین جداگانه دارند. اما در کل خدماتی کردن خطوط پیامکی یک فرآیند سخت و زمان‌بر است و ممکن است چند ماه طول بکشد و به مدارک مختلفی نیاز دارد. تنها اپراتورهایی که فرآیند خدماتی کردن خطوط در آن‌ها نسبتا ساده است و در عرض دو الی سه هفته مراحل انجام خط خدماتی تمام می‌شود، اپراتورهای 9000 و 9999 است. این دو اپراتور علاوه‌بر شرایط ساده و زمان کوتاه، شماره را برای افراد حقیقی هم خدماتی می‌کنند.

بنابراین اگر یک سازمان یا شرکت ثبت شده نیستید، بهتر است هنگام انتخاب شماره پیامکی دلخواه، از دو اپراتور 9000 و 9999 استفاده کنید.

امکان ارسال لینک در پیامک

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید شماره دلخواه باید به آن توجه کنید، امکان ارسال لینک در پیامک است. به‌طور کلی اپراتورها برای ارسال لینک در اس ام اس قوانین و شرایط خاص خود را دارند. البته برخی از اپراتورها هم هستند که ارسال لینک در آن‌‎ها مدارک خاصی لازم ندارد و این مسیر را برای مشتریان خود راحت کرده‌اند.

اپراتورهایی که در آن نمی‌توان لینک ارسال کرد شامل 021، 026، خط 1000 و خط 2000 می‌شود. اما در خطوط پیامکی 3000، 5000، 9000 و 9999 ارسال لینک در متن اس ام اس آزاد است.

در این مرحله شما باید یک پنل پیامکی و یک خط دلخواه را با استفاده از این راهنما خریداری کرده باشید. حالا نوبت به ارسال پیامک می‌رسد و قبل از آن باید بدانید با استفاده از این خط از چه قابلیت‌هایی برخوردار هستید.

امکان ارسال پیامک انبوه

با خرید و داشتن یک سامانه پیامکی و یک شماره دلخواه، می‌توانید از اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف بازاریابی پیامکی یعنی ارسال پیامک انبوه برخوردار شوید. ارسال پیامک انبوه روش‌های مختلفی دارد که افراد با استفاده از آن می‌توانند مشتری هدف خود را پیدا کنند.

امکان برگزاری قرعه کشی و مسابقه

بازاریابان پیامکی برای اینکه بتوانند مخاطب را هرچه بیشتر به خود جذب کنند، می‌توانند یک مسابقه و قرعه کشی پیامکی راه بیاندازند. برای برگزاری مسابقه و قرعه کشی باید یک خط اختصاصی برای خود داشته باشید.

قابلیت ارسال زماندار

از دیگر مزایایی که با داشتن یک شماره دلخواه به دست می‌آورید امکان زمان‌بندی پیامک‌هاست. به این صورت که از قبل می‌توانید اس ام اس‌ها را بنویسید و آماده کنید و مشخص کنید در چه تاریخ و ساعتی و حتی برای چند دوره ارسال شوند.

نوبت دهی پیامکی

اگر کسب‌وکار شما نیاز به نوبت‌دهی دارد با استفاده از یک شماره اختصاصی و پنل پیامکی می‌توانید این فرآیند زمان‎‌بر را برای خود و پرسنل‌تان راحت کنید.

در این مقاله سعی کردیم نحوه ارسال پیامک با شماره دلخواه از طریق اینترنت را خیلی مختصر و مفید به شما آموزش دهیم. شماره دلخواه شما درواقع همان شماره اختصاصی‌ای است که هم امکان ارسال پیامک را دارد و هم امکان دریافت را. بنابراین دستتان را کاملا در بازاریابی پیامکی باز می‌گذارد و اجازه می‌دهد از تمام امکانات سامانه اس ام اس استفاده کنید.

منبع:

https://www.melipayamak.com/blog/posts/send-sms-via-internet

انتهای رپورتاژ آگهی/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تریبون

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا