حسین کاظمی: 442 شرکت و واحد فناور در استان کرمان فعال است

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: ۴۴۲ شرکت و واحد فناور در استان وجود دارد که فعالیت این شرکت‌ها و واحدهای فناور کمک زیادی به اقتصاد کرمان کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، حسین کاظمی، با اشاره به مهمترین و اقدامات شاخصی که امسال در پارک علم و فناوری استان کرمان انجام شده است، اظهار داشت: امسال پارک علم و فناوری استان تفکیک شد و در حال حاضر استان سه پارک علم و فناوری استان کرمان، پارک دانشگاه تحصیلات تکمیلی و پارک علم و فناری سلامت در استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود نزدیک 20 مرکز رشد واحدهای فناور و مراکز نوآوری در سطح استان، بیان کرد: همه علاقه‌مندانی که بخواهند کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه در استان کرمان آغاز کنند، می‌توانند از حمایت‌های این مراکز استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 442 شرکت و واحد فناور در استان کرمان وجود دارد، ادامه داد: تجربه و فعالیت این شرکت‌ها و واحدهای فناور کمک زیادی به اقتصاد استان کرمان کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های زیادی وابستگی‌هایی در حوزه مختلف از جمله کودهای شیمیایی، سموم دفع آفات و خیلی از محصولات دیگر داشتیم، گفت: در حال حاضر ما بیش از 10 کارخانه در زمینه تولید کود شیمیایی و سموم دفع آفات داریم.

کاظمی به وجود شش شرکت هوشمندسازی کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: در صنعت، خدمات و بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی نیز کسب و کارهای زیادی مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه نیازمندی‌های ما زیاد است و با وجود تمام اقدامات انجام شده هنوز تا رسیدن به قله رفیعی که مد نظر ماست کار زیادی داریم، ادامه داد: با صنایع مکاتبه کردیم و نیازمندی‌ها و چالش‌های فناورانه آنها احصا شده و در اختیار نخبگان گذاشته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با اشاره به اینکه پتانسیل و ظرفیت خیلی زیادی در استان وجود دارد و تحولات عظیمی توسط دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های فناور رقم خورده است، بیان کرد: با این وجود تا این فناوری و علم در زندگی مردم جاری شود و مردم بتوانند اثرات آن را ببینند فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه نخبگان علمی کار تولید علم را به عهده دارند و در دانشگاه‌ها مستقر هستند، گفت: ما در پارک‌های علم و فناوری فقط با نخبگانی که تولید علم را انجام می‌دهند سرو کار نداریم و همه کسانی که علاقه‌مند باشند محصولات نوآورانه تولید کنند می‌توانند از خدمات پارک علم و فناوری استفاده کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه کشور ما برای سال‌های زیادی در موضوع تولید علم رتبه‌های خوبی داشت اما این علم تبدیل به فناوری و تولید محصول و کاهش وابستگی ما به دیگر کشورها نمی‌شد، افزود: در این راستا پارک‌های علم و فناوری راه‌اندازی شدند تا به فارغ‌التحصیلان و افراد خلاق و نوآور در صنایع مختلف که شاید تحصیلات آکادمیک هم نداشته باشند کمک کنند تا با استفاده از حمایت‌های پارک علم و فناوری، محصول نوآورانه تولید کنند.

وی با بیان اینکه کسب و کارهایی که ذیل پارک علم و فناوری و مبتنی بر علم و فناوری شکل می‌گیرند، پایداری زیادی دارند، ادامه داد: در این کسب و کارها چون صاحب شرکت فناوری را از کشور دیگری وارد نکرده و خودش صاحب فناوری است و در مرز دانش قرار دارد، فناوری را متناسب با تجاربی که به دست می‌آورد توسعه می‌دهد و اشتغال پایداری را رقم می‌زند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا