حسین میجانی: ۱۴ واحد صنعتی استان کرمان دانش‌بنیان شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با اشاره به اهمیت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: تا کنون ۱۴ واحد صنعتی ما در استان کرمان دانش بنیان شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، حسین میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان ظهر روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه کرمان با اشاره به اینکه 43 شهرک و واحد صنعتی در استان کرمان داریم که تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی کوچک و بزرگ استان در این شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، اظهار داشت: شرط واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی، راه‌اندازی واحد تولیدی است و در برخی از این زمین‌ها تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی از شناسایی و فسخ هزار قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان کرمان تا پایان سال خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری 200 قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان فسخ شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه خدمات ما در دو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، افزود: هشت خوشه صنعتی از جمله خوشه خرمای بم، خوشه پسته کرمان و رفسنجان، خوشه محصولات گلخانه‌ای جنوب و خوشه قطعات و ماشین‌آلات صنعتی با اهدافی چون افزایش هم‌افزایی، جلوگیری از خام فروشی و برند سازی در استان فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل از سوی رهبر معظم انقلاب سال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده بود، بیان کرد: در این راستا تا کنون 14 واحد صنعتی ما در استان کرمان دانش بنیان شده است.

میجانی با بیان اینکه عدم وجود نیروی متخصص و ماهر یکی از مشکلات بزرگ استان است و در استان کرمان نیروی آموزش دیده مورد نیاز وجود ندارد، گفت: هزار و 403 دوره آموزشی در استان برگزار و بیش از 31 هزار نفر در واحد تولیدی آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه فرصت آموزش نیروهای حرفه‌ای در استان فراهم شده است، افزود: 195 تور صنعتی داخل و خارج استان برای بیش از 3 هزار نفر از نیروهای واحدهای صنعتی استان برگزار شده و از 64 پایان‌نامه در راستای بهبود صنایع تولیدی حمایت مالی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه اولویت ما احیای واحد‌های تولیدی راکد شده و غیرفعال است و در این راستا سال قبل 43 واحد تعطیل استان احیا و به چرخه تولید بازگشتند، ادامه داد: در راستای تامین واحد‌های صنعتی استان به ویژه واحد‌های تولیدی راکد، سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: برای حمایت از کشاورزان استان کرمان، شرایطی فراهم شده تا با سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس به صورت تضمینی تا 20 سال آینده درآمد ماهیانه 40 میلیون تومانی داشته باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا