افتتاح کافه کارآفرینی گردشگری در یزد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در آیین افتتاح کافه کارآفرینی گردشگری یزد، نسبت به تسهیل شرایط استان برای چنین طرح‌هایی خصوصا در راستای اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان و دانشجویان با تکیه بر گردشگری و دانش بنیان تاکید شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، «سیدمصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در مراسم افتتاح کافه کارآفرینی گردشگری یزد که حاصل فعالیت یک گروه استارتاپی است، گفت: راهنمایان مسلط به زبان‌های مختلف در حوزه‌های مختلفی مانند کارخانه‌ها و صنایع و … فعال هستند.

وی با بیان این که راهنمایان مسلط را برای توسعه سایر مسائل گردشگری آموزش می‌دهیم، گفت: موضوعات استارتاپی، خلاقیت و گردشگری آغاز شده و ارتباط خوبی با همه عناصر گردشگری برقرار کرده‎اند به طوری که امروز فعالان بخش خصوصی یزد در حوزه‌های مختلف مانند راهنمایان گردشگری در کشور سرامد هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد با اشاره به این که با وجود کرونا مشکلات زیادی رادر حوزه گردشگری داشتیم، گفت: باید برای تمام تاسیسات گردشگری برنامه ریزی کنیم و در ستاد تسهیل به مسائل زیرساخت‌های گردشگری کل استان بپردازیم.

وی با بیان این که با ورود گردشگران خارجی باید برنامه ریزی شود، گفت: جریان ویزای گردشگری هم خوشبختانه حل شده و گردشگران خارجی می‌توانند با وارد شدن به کشور بخشی از مشکلات را حل کنند.

«محمدرضا فلاحتی» مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که در شرایط کشور نیازمند افزایش تعداد کارآفرینان هستیم، گفت: علاوه بر نیروی انسانی، در حوزه زیرساخت‌ها نیز نیازمند ارتقا هستیم.

وی با بیان این که بایدمراکزی مانند کافه گردشگری‌ها، کارآفرینی‌ها و مراکزمشاوره و …افزایشیابند، گفت: باید فضای اقتصادی در استان تسهیل شود و فردی که مسیر چندین ساله کارآفرینی را طی کرده در این مرحله کمک کننده باشد.

این مسئول با بیان این که باید صاحبان ایده و فکر به کمک اقتصاد کشور بیایند، گفت: اداره کار و تعاون همراه شماست و می‌توانید در این خصوص با اقداماتی مانند ارائه تسهیلات و … حمایت شوید.

وی به ظرفیت‌های دیگر یزد مانند گردشگری و اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: باید اشتغال سبز و سالم را در استان یزد با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی دنبال کنیم در عین حال، از این به بعد با حمایت همه جانبه جایگاه خود را ارتقا دهیم به طوری که رونق کسب و کار و گردشگری خصوصا برای فارغ التحصیلان را خواهیم داشت.

فلاحتی به لزوم سوق دانشجویان به چنین فضاهایی اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان باید به این سمت بیایند و بافت کارافرینی شکل بگیرد و جایی برای دانش اموزان و دانش جویان محقق شود.

فلاحتی که به تازگی به این سمت منصوب شده یادآور شد که اولین افتتاح دوره فعالیتی وی هم مربوط به این کافه و درحوزه گردشگری است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا