دکتر احمد توصیفیان: ۷۱ درصد تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال جاری محقق شده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: نرخ بیکاری سالانه در استان همدان ۸.۲ درصد و نرخ مشارکت برای کارآفرینی و اشتغال نیز ۴۲.۸ درصد است.

به گزارش کارآفرینی پرس، احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان امروز در نشست مشترک کارگروه‌های اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری و آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان همدان، با بیان اینکه تعهد ایجاد اشتغال استان برای امسال ۱۹ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی است که تا پایان مهرماه زمینه اشتغال بکار ۱۴ هزار و هشت نفر معادل ۷۱ درصد تعهد، فراهم شده است، بیان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، میانگین جمعیت روستایی کشور ۲۶ درصد و در استان همدان ۳۷ درصد است که برهمین اساس تلاش برای ایجاد زمینه‌های مناسب توسعه اشتعال روستایی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه استان همدان نزدیک به ۴۷ هزار بیکار دارد، ادامه داد: نرخ بیکاری سالانه در استان همدان ۸.۲ درصد و نرخ مشارکت برای کارآفرینی و اشتغال نیز ۴۲.۸ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سهم اشتغال استان در حوزه‌های کشاورزی ۲۹ درصد، صنعت ۳۰ و خدمات ۴۱ درصد است، اظهار داشت: کمترین نرخ بیکاری این استان با ۵.۴ درصد متعلق به شهرستان بهار است.
این مسئول اظهار داشت: تولید ناخالص کشور ۴۲ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۱.۴۷ درصد آن متعلق به استان همدان است.

او با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی لازمه رشد و توسعه اقتصادی بخش کشاورزی و صنعت است، گفت: اصلاح شیوه‌های سنتی کشاورزی و کاشت محصولات کم آب‌بر و همچنین جلوگیری از خام فروشی در حوزه معدن از جمله مهم‌ترین برنامه‌های استان همدان در حوزه رشد و توسعه اقتصادی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: این استان با ۱۵ شهرک، ۱۵ ناحیه و ۴۲ خوشه صنعتی ظرفیت مناسب برای رونق تولید و رشد و توسعه اقتصادی در بخش‌های مختلف را دارد.

توصیفیان همچنین با اشاره به گرامیداشت هفته جهانی کارآفرینی (۱۷ تا ۲۳ آبان ماه)، یادآور شد: اجرای ۷۰ عنوان برنامه همزمان برای بزرگداشت این مناسبت با حمایت دستگاه‌های اجرایی در استان همدان برنامه ریزی شده است.

او افزود: «ایده پارک مجازی، مسابقات خلاقیت، افتتاح مراکز شتاب‌دهی و کسب و کار، برپایی بازارچه‌های عرضه محصولات کارآفرینان و همچنین همایش‌های تخصصی و علمی» از جمله ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته کارآفرینی در استان همدان است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا