درباره ضرورت تسهیل‌گری دولت برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر ضرورت تسهیل‌گری دولت برای تداوم فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را امری ضروری و مهم عنوان کرد.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، پرويز كرمی، گفت: به طور كلی، ارزش و دارايی يک شركت دانش‌بنيان به در اختيار داشتن نيروي انساني متخصص آن بستگی دارد؛ از همين رو شركت‌های دانش‌بنيان براي ادامه حيات خود بايد نسبت به جذب و بكارگيری نيروی انسانی متخصص و كاربلد اهميت ويژه‌ای قائل باشند.

وي با بيان آن كه مهم‌ترين سرمايه يك شركت دانش‌بنيان پس از نيروی انسانی، داراييی‌های نامشهود آن محسوب مي‌شود، تصريح كرد: دانش فني، برند، خلاقيت و نوآوری از اصلي‌ترين شاخصه‌هاي يك شركت دانش‌بنيان مطلوب به شمار می‌رود كه هرچه يك شركت از اين قبيل سرمايه‌ها در اختيار داشته باشد، به كمك نيروي انسانی متخصص، راه براي موفقيت خود را هموارتر خواهد ساخت.

مديرعامل كارخانه نوآوری آمپر با اشاره به ضرورت امر تسهيل‌گری دولت در رابطه با فعاليت شركت‌های دانش‌بنيان گفت: به طور كلی شركت‌های دانش‌بنيان به ۳ دسته نوپا، نوآور و فناور تقسيم می‌شوند كه دولت بايد براي هريك از اين شركت‌ها دستورالعملی به منظور حمايت از آن‌ها داشته باشد.

وي تسهيلات توانمندسازی، تسهيلات بازاريابی و تسهيلات مالی و پشتيبانی را از جمله موارد ذكر كرد كه دولت می‌تواند از اين طريق به حمايت از فعاليت دانش‌بنيان‌ها بپردازد.

وی اظهار داشت: يك شركت نوپای دانش‌بنيان كه در مسير بلوغ قرار دارد، داراي محصولات آزمايشگاهی است مي‌تواند با حمايت‌های خاص به شركتی نوآور تبديل شده تا كالا يا خدمت نوآورانه خود را توسعه دهد.

كرمي، همچنين يادآور شد: دولت در زمينه حمايت از شركت‌های فن‌آور كه سهم فروش آن‌ها حداقل ۵۰ درصد از فروش دانش فني است، بايد زمينه دسترسی اين شركت‌ها را به بازارهاي جهاني فراهم كرده و ضمن حمايت‌هاي مالی و تسهيلاتي از آن‌ها، امكان رشد و توسعه آن‌ها را فراهم آورد.

به گفته وي، شركت‌هاي فناور كه حداقل ۱۰ نيروي كار متخصص در اختيار دارند بايد به گونه‌اي مورد حمايت قرار بگيرند كه زمينه فعاليت آن‌ها هم در داخل و هم در خارج از كشور تسهيل شده تا از اين طريق بتوانند راه پيشرفت و توسعه را به سرعت بپيمايند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا