آغاز فعالیت کارگزاری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان مرکزی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) گفت: فعالیت کارگزاری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان مرکزی به عنوان دوازدهمین استان کشور آغاز شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «محسن نادری‌منش» روز پنجشنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با استانداری و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در اراک، افزود: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به عنوان یک صندوق حمایتی و حاکمیتی است و حمایت از بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها که در حوزه صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند از جمله وظایف این صندوق است و استان مرکزی در این حوزه پیشرو است و بنگاه‌های بسیار خوبی در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر امضای تفاهم‌نامه بین این صندوق و استانداری مرکزی، کارگزاری صندوق نیز در اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به توانمندی‌های استان مرکزی می‌توان، بنگاه‌های مختلف حوزه صنایع پیشرفته را شناسایی و خدمات مختلفی که در صندوق ارایه می‌شود را به این شرکت‌ها ارایه کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با یادآوری ارایه وام توسط این صندوق، گفت: وام‌های این صندوق در حوزه تحقیق و توسعه، سرمایه ثابت، سرمایه در گردشگری، بازاریابی و صادرات است.

نادری‌منش، شعار صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را پرداخت وام از تحقیقات تا صادرات عنوان کرد و افزود: بر اساس نیازهای بنگاه‌ها مدل‌هایی توسط این صندوق طراحی شده و بر اساس مقتضیات و کمک به بنگاه‌ها نیز مدل‌های ویژه و خاص طراحی می‌شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی دارای شرکت‌ها و دانش‌بنیان‌های بزرگ است و صندوق حمایت از صنایع پیشرفته می‌تواند تامین مالی‌های خاص را از این بنگاه‌ها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته خاطرنشان کرد: ارایه ضمانت‌نامه‌ها از دیگر خدمات این صندوق است و بنگاه‌های بزرگ می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند زیرا تمام دستگاه‌های دولتی این ضمانت‌نامه‌ها را می‌پذیرند.

نادری‌منش گفت: برعکس بانک‌ها سپرده در هنگام کار برای صدور این ضمانت‌نامه‌ها گرفته نمی‌شود و درصدهایی که اخذ می‌شود نیز بسیار ناچیز است.

وی اضافه کرد: دریافت تضامین و وثیقه‌ها در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته آسانتر است، زیرا ریسک بنگاه‌ها در این صندوق بر اساس اعتبار سنجی مالی آنها انجام نمی‌شود و بحث فناوری، توان اقتصادی و مدیریتی نیز در این حوزه مهم است و برخی از ریسک‌های بنگاه را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اظهار کرد: اکنون بنگاه‌های بزرگی وجود دارد که با دستگاه‌های دولتی کار می‌کنند و از ضمانت نامه‌های این صندوق بهره‌گیری می‌کنند.

نادری‌منش، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم را از جمله وظایف اساسنامه این صندوق عنوان کرد و گفت: این صندوق در صندوق‌های سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاری می‌کند و اکنون ۲ صندوق نهایی شده‌ است.

وی ادامه داد: بسته به شرایط استان مرکزی امید است بتوان یک تا ۲ تا صندوق تخصصی در این استان ایجاد کرد و بخشی از کارهای ارزیابی که توسط این صندوق صورت می‌گیرد برای افزایش سرعت در انجام کارها به صندوق‌های داخل استان برون سپاری شود.

استاندار مرکزی: امضای تفاهم‌نامه با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گامی بلند در توسعه علم و فناوری است

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: امضای تفاهم‌نامه بین استانداری این استان و صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، گامی بلند در مسیر توسعه علم و فناوری ااین ستان در حوزه دانش بنیان است.

«فرزاد مخلص الائمه» افزود: امضای این تفاهم‌نامه در سال «مهار تورم، رشد تولید» و حضور صندوق در استان مرکزی موجب تقویت و تولید صنایع دانش بنیان در استان می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی، این استان از شایستگی خوبی برای افزایش شرکت‌های دانش بنیان برخوردار است و با استفاده از ظرفیت‌های استان می‌توان این جایگاه را به دست آورد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه فعالیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان آغاز می‌شود و کارگزاری این صندوق باید هرچه زودتر در استان فعال و مورد استفاده صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

مخلص الائمه گفت: استان مرکزی دوازدهمین استانی است که کارگزاری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در آن تاسیس می‌شود و مورد استفاده صنعتگران استان قرار می‌گیرد.

در این آیین با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، استاندار مرکزی و برخی مدیران استانی این استان، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با استانداری و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی امضا شد.

حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگدر نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا