ثبت ۱۳هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل وزارت کار

مدیرکل دفتر اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: ۱۳هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با ظرفیت ۱۰۰هزار شغل در سامانه جستجوی شغل ثبت شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه جستجوی شغل که با هدف ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و ایجاد پویایی در بازار کار پس از دوره آزمایشی خود به صورت رسمی در نیمه تیرماه آغاز به کار کرد.

 این سامانه فرصتی فراهم کرده است تا رضایت استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش پیدا کند و موجب کاهش بروکراسی اداری و هزینه‌های جستجوی شغلی شود.

محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت کار در خصوص این سامانه گفت: آمایش سرزمین بازار کار هوشمند شده و هزینه‌های جست‌وجوی شغل کاهش پیدا کرده است ضمن اینکه مشاغل نوظهور و رو به افول نیز در این سامانه شناسایی شده است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از این طریق آموزش‌های مورد نیاز را ارائه کند.

امید ملک مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت سامانه سامانه جستجوی شغل گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با ظرفیت ۱۰۰ هزار شغل در سامانه جستجوی شغل ثبت شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۸ هزار و ۱۳۸ معرفی نامه صادر و ۶ هزار نفر به‌کارگیری شدند.

مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: گسترش چتر خدمات کاریابی به عموم مخاطبان (کارجویان و کارفرمایان)، رصد و پایش تغییر و تحولات بازار کار و رفع ناترازی‌های موجود، کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و دسترسی به اطلاعات صحت‌سنجی شده هر دو طرف بازار کار و اطلاعات ثبتی مبنا از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل است.

ملک گفت: هدف دولت هم از سامانه جستجوی شغل طبق آیین کاریابی‌ها، نظارت بر فعالیت کاریابی‌ها و کارفرما‌ها است.

وی عنوان کرد: امکان ثبت‌نام و بارگذاری رزومه شغلی توسط کارجویان، مشاهده فرصت‌های شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، انتخاب سریع فرصت شغلی مورد نیاز کارفرمایان، کاهش هزینه و مدت زمان جستجوی شغل و بهبود رضایت شغلی و افزایش بهره‌وری نیروی کار از مزایای استفاده برای کارجویان و امکان ثبت‌نام مستقیم کارفرمایان متقاضی جذب نیروی کار، ثبت فرصت‌های شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، امکان جستجو در بانک اطلاعاتی رزومه‌های ثبت‌شده بیکاران برای کارفرمایان، انتخاب سریع نیروی کار مورد نیاز توسط کارفرمایان و به حداقل رساندن اشتباهات در فرآیند استخدام نیروی کار جدید از مزایای استفاده برای کارفرمایان است.

ملک درباره آخرین عملکرد سامانه جستجوی شغل در کل کشور در ۵۰ رو گذشته گفت: ۲۹ هزار درخواست شغلی مربوط به کارجویان در سامانه ثبت و ۵ هزار و ۷۲۳ کارفرما در این سامانه ثبت‌نام کردند.

روز گذشته هم تفاهم نامه سه جانبه جذب ۸ هزار نیروی بومی از بستر سامانه جستجوی شغل فی ما بین استاندار هرمزگان، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به امضاء رسید.

استاندار هرمزگاندر این خصوص گفت: نیرو‌هایی که قرار است در مرحله ساخت صنایع جذب شوند باید از مسیر ثبت نام در سامانه جستجوی شغل اقدام و توانشان را عرضه کنند و شرکت‌ها و پیمانکاران نیز باید نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق این سامانه جذب کنند.

وی اظهار کرد: با این سامانه می‌توانیم نیاز بلند مدت صنایع به نیرو را در استان برطرف کنیم و  پیش بینی می‌شود در مرحله عملیات اجرایی این طرح حداکثر ۸ هزار نفر مشغول به کار شوند که از طریق سامانه جستجوی شغل استان جذب می‌شوند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا