فرزاد مخلص‌الائمه: استان مرکزی برای دومین فصل پیاپی رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار را به خود اختصاص داد

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی برای دومین فصل پیاپی رتبه دوم  بهبود فضای کسب و کار را به خود اختصاص داد.

به‌گزارش کارآفرینی پرس به نقل از  تسنیم، فرزاد مخلص‌الائمه شامگاه سه شنبه در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت استان مرکزی اظهار داشت: راه نجات اقتصاد کشور جدا شدن از وابستگی به اقتصاد نفت است و هنوز اقتصاد کشور ما چه در بودجه و تولیدات نفتی وابسته به نفت است به طوری که نفت در جای جای زندگی اقتصادی و اجتماعی ما تاثیر دارد و برای جدا شدن از نفت و رسیدن به اقتصاد پایدار؛ نیاز است حوزه صنعت و کشاورزی را با شتاب بیشتری رشد دهیم که این امر به کمک کارگزاران دولت سیزدهم محقق شده است. 

وی افزود: سالهای سال در بودجه جاری کشور از محل نفت تامین می‌شد که این مهم در سالهای اخیر از محل مالیات تامین می‌شود و 53 درصد هزینه‌های جاری کشور از طریق مالیات تامین می‌شود. اگر در گدشته مالیات سهم تولید 25 درصد بوده اکنون به 17 درصد کاهش پیدا کرده است و درآمد مالیاتی به شکل قابل ملاحظه ای  افزایش یافته که هم از تولید حمایت شده و هم بخش های فراری از مالیات شناسایی شده است. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی برای دومین فصل پیاپی رتبه دوم  بهبود فضای کسب و کار را به خود اختصاص داد این مهم توسط اتاق بازرگانی کشور با 70 نماگر انجام می‌‌شود، همچنین استان مرکزی رتبه نخست تنوع تولیدات صنعتی را دارد، و امروز  تقریبا همه چیز در استان به غیر از نفت و گاز خام  تولید می‌شود.در صنایع فرهنگی اقداماتی انجام شده و تفاهم نامه‌ای توسط پارک علم و فناوری استان مرکزی و پارک صنایع نرم منعقد شده است. 

مخلص‌الائمه عنوان کرد: در یکسال گذشته تشکیل ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی شکل گرفت، معتقد هستیم از ظرفیت مملو از صنایع دریا محور هستیم و با فعالیت همراهانه و همدلانه هیچ صنعتی در حوزه دریا رقابت نکنند بلکه مشارکت داشته باشند. توسعه و موفقیت تنها به دست صنعتگران محقق نمی‌شود بلکه همه بخش‌ها در این زمینه باید دست در دست یکدیگر دهند. نیاز است با سرعت نسبت به رفع موانع تولید در این موضوع شتاب بیشتری داشته باشیم. 

وی ادامه داد: استان مرکزی سال گذشته رتبه دوم اشتغال را کسب کرد، در بهار امسال به لحاظ بیکاری با 0.8 درصد کاهش در انتهای جدول بیکاری و رتبه دوم در کاهش نرخ بیکاری قرار گرفت، همچنین در مجموعه سازندگی، رتبه پنجم نمایشگاه‌های کشور را کسب کرد، در حوزه زیر ساخت نیاز است در همه حوزه‌های نمایشگاهی ارتقاء داشته باشیم. 

نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی، بزرگ‌ترین گردهمایی اقتصادی در پایتخت صنعتی ایران

علی جودکی،  مدیرکل صنعت، مدن و تجارت استان مرکزی در این آیین اظهار داشت: استان مرکزی استان صنعت ساز است، در جاده‌های کشور شاهد یکی از دستاوردهای استان مرکزی هستید که مسیر اراک تا کرمان را به مدت 8 ماه طی خواهند کرد ولی ای کاش به جای پیمانکار دسته دوم پیمانکار دست اول باشیم و این مهم باید از سوی مجموعه وزارت صمت پیگیری شود. 

وی افزود: شانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی، به‌ عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی اقتصادی در پایتخت صنعتی ایران با مشارکت بیش از 150 واحد تولیدی بزرگ کشور و انجمن‌های صنعتی در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع سالن مسقف نمایشگاهی و 5 هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی در اراک، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی برگزار شده است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور گسترده گروه‌های صنایع تولیدی، ماشین‌آلات صنعتی و معدنی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، تجهیزات صنعتی، فنی و مهندسی، بسته بندی، فلزی، کانی غیرفلزی، ماشین‌سازی، خدمات ایمنی، برق ، شیمیایی و پلاستیک، شرکت‌های مشاور و بیش از 20 شرکت دانش‌بنیان و تولیدکنندگان انرژی پاک، صنایع ریلی، اتوماسیون، ابزارآلات، صنایع پیشرفته، آلومینیوم،‌ متالورژی، ریخته‌گری و جمعی از فعالان حوزه صنعت با رویکرد توسعه، حمایت از صنایع و تولید و صادرات کالای ایرانی با حضور میهمان داخلی و خارجی برگزار می‌گردد. 

جودکی بیان کرد: امید است صنایع در یک تعامل بین بخشی از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند و مارکتینگ خوب برای رقابت پذیری در بازار جهانی داشته باشیم و یک جهاد تبیین در راستای شناسایی کالا  و تولیدات استان انجام شود. 

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا