انسیه خزعلی: کسب و کارهای خانواده‌ محور در ٢١ استان فعال شده است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: با کمک کارآفرینان برای زنان سرپرست خانوار، طرح کسب و کار‌های خانواده محور در ۲۱ استان فعال شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در کنگره ملی بانوی ایرانی (باور) گفت: پایداری شغل برای زنان سرپرست خانوار در قالب کسب و کار‌های خانواده‌ محور انجام شده است و مشاغلی که کارآفرینان فراهم کرده‌اند تا چهار سال ادامه پیدا خواهد کرد و از مواد اولیه تا فروش تولیدات را بر عهده می‌گیرند.

خانم خزعلی افزود: این طرح کسب و کار‌های خانواده‌ محور در ۲۱ استان فعال شده و هدف از اجرای آن حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

وی گفت: زنانی که در برنامه تحول، تولید و توسعه فعال هستند، زنان پویا و پیشرو هستند. زنان ما در عرصه‌های علمی، کارآفرینی و هنری پیشرفت ویژه و چشمگیری داشته‌اند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از تامین اعتبار صندوق ضمانت برای تسهیلات و اشتغال‌زایی که یکی از گلایه‌های زنان بود، خبر داد و گفت: در ستاد ملی زنان این صندوق ضمانت ذیل نظر صندوق توسعه تعاون مصوب شده و با همکاری وزارت کار ۶۰ میلیارد تومان ضمانت برای زنان صورت می‌گیرد که امیدواریم اعتبار صندوق افزایش یابد.

خانم خزعلی افزود: در ارتباط با تعاونی‌های زنجیره‌ای و تخصصی جلسه‌های برگزار کردیم تا تعاونی‌های بانوان را حمایت کنیم؛ در همین زمینه جلساتی برگزار شده که امیدواریم در استان‌های مختلف، تعاونی‌ها در قالب تشکل‌های زنان شکل بگیرند و بازار صادرات فراهم شود.

وی گفت: آماده شنیدن پیشنهاد‌های بانوان در بخش‌های مختلف برای تولید و عرضه کالا‌ها در قالب بازار‌های فصلی و مرزی و توسعه صادرات هستیم و در این زمینه اختصاص بودجه‌ای برای تقویت بازار‌ها و بازارچه‌ها برای بانوان را پیگیری می‌کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به صادرات تولیدات تعاونی‌های زنان افزود: با حمایت وزارت اقتصاد و صمت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: رویداد‌های خانواده محور را با نگاه فرهنگ خانواده در ۹ کارگروه در نظر گرفته‌ایم که تعاونی‌ها می‌توانند در این عرصه ورود کنند و فرهنگ‌های قومی و محله‌ای را رواج دهیم تا با شناسایی آسیب‌های اجتماعی شاهد تحکیم بنیان‌های خانواده باشیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا