مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه سمنان راه‌اندازی خواهد شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه سمنان راه اندازی می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر محمد حسین احسانی ۲۴ مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فعالیت های دفتر ارتباط با جامعه و صنعت در برگزاری بازدیدهای تخصصی، دوره های مهارت افزایی و بازارچه کارآفرینی با تاسیس این مرکز در دانشگاه سمنان موافقت شده است.

وی با اشاره به خدمات پیش بینی شده برای این مرکز ادامه داد: دوره های مهارت افزایی، مشاوره شغلی و بازدیدهای علمی برای دانشجویان از طریق مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: طی سال های اخیر در دانشگاه سمنان علاوه بر شاخص مقالات به موضوع آموزش مهارت ها، تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و پایان نامه و رساله های تقاضامحور توجه ویژه ای شده است.

وی همچنین از انعقاد یک تفاهمنامه بین این دانشگاه و مدیر گروه صنعتی آریا ترانسفو خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت به امضای طرفین رسیده است.

وی افزود: استفاده از توانایی‌های علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طرفین برای انجام فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی مورد توافق  از موضوعات این تفاهم‌نامه است. همچنین همکاری در انجام بازدید اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از گروه صنعتی آریا ترانسفو، بررسی و استخراج مسائل ، چالش‌ها و اولویت‌های پژوهشی گروه صنعتی آریا ترانسفو برای جهت‌دهی موضوع پروژه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و یا تعریف طرح‌های پژوهشی جامعه و صنعت در دانشگاه از جمله تعهدات طرفین است.

معاون دانشگاه سمنان اضافه کرد: همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، بهره‌مندی از توان و دانش تیم تحقیقاتی دانشگاه در انجام پروژه‌های پژوهشی و انتقال فناوری گروه صنعتی آریا ترانسفو، همکاری در انجام دوره های فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه در محل گروه صنعتی آریا ترانسفو  و همکاری در انجام دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان دانشگاه از دیگر تعهدات طرفین در قالب این تفاهم‌نامه اعلام شده است.
پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا