علی خطیبی: دانش‌آموختگان فعال در حوزه فناوری و نوآوری حمایت می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت‌علوم، ‌تحقیقات و فناوری گفت: دانش‌آموختگان آموزش عالی در راستای کارآفرینی، ایجاد اشتغال با توسعه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان حمایت می‌شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علی خطیبی در حاشیه آیین افتتاح دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، دانش آموختگان و استادان فعال در حوزه فناوری و نوآوری اقدام به تاسیس معاونت نوآوری و فناوری کرده است.

وی افزود: در راستای کاهش آمار بیکاری دانش آموختگان، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، اعتبارات مطلوبی برای توسعه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است.

خطیبی ادامه داد: اعتبارات دانشگاه ها درلایحه بودجه ۱۴۰۱ با رشد ۳۱ درصدی و رشد ۱۰ تا ۱۲ درصدی پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با حفظ هزینه های کنونی دانشگاه ها، سال آینده آموزش عالی مشکل کمتری دارد و نواقص موجود نیز از طریق اعتبارات متمرکز وزارتخانه یا در لایحه اصلاحیه برطرف می شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت‌علوم‌، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: ردیف اعتباری تعمیر و تجهیز دانشگاه ها در نظرگرفته شد و برای تجهیز و مقاوم سازی ابنیه دانشگاه ها اعتبارات در نظر گرفته شد.

خطیبی اظهارداشت: تجهیز دانشکده مهندسی مواد و متالورژی نیز با کمک اعتبارات تجهیز انجام می شود.

گام اول دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان در مساحت چهار هزار و ۳۹ متر مربع با ظرفیت پذیرش ۷۰۰ دانشجو با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت‌علوم‌تحقیقات و فناوری ، ریاست انشگاه سمنان و جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا