دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد

دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس (کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات)، ۱۶ تا ۱۸ مهر ماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس ( کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات ) با عنوان”IRAN ITEX 2023″ به همت دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری گروه فناوری اطلاعات شریف “Sharif  ICT Group” و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با هدف عرضه فناوری‌های نوین و دستاوردهای جدید، ارتقای برند کارفرمایی، ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه، تسهیل فرآیند جذب و استخدام برای شرکت‌ها، آموزش و انتقال تجربه، جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و دورهمی شرکت‌هایی که به هر نوعی با فناوری اطلاعات در ارتباط هستند، برگزار می‌شود.

نمایشگاه ملی ایران ایتکس نخستین نمایشگاه در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور است که به طور همزمان به صورت حضوری و مجازی اجرا می‌شود.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی افراد برجسته و مدیران موفق و پنل چالشی استارتاپ‌ها برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای تبادل نظرات و پیشنهادات برای شرکت کنندگان ایجاد می‌کند.

این نمایشگاه فرصتی برای «عرضه فناوری‌های نوین و دستاوردهای جدید»، «معرفی محصولات و خدمات و پرده‌برداری از آخرین دستاوردها و همچنین ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبین هدف یا ارتباطات C2C»، «تحلیل و شناخت بازار و نیازهای آن برای تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان این صنعت و رفع آنها با تولید و توسعه محصولات و خدمات جدید و همچنین یافتن بازارهای جدید برای محصولات و خدمات با توجه به حضور و نظرات شرکت کنندگان در نمایشگاه» است.

از مزایای این نمایشگاه، ارتقای برند کارفرمایی است؛ برند کارفرمایی به عنوان یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های هر شرکت، همان تصویر ذهنی مخاطبان و مشتریان از نام کسب و کار است که حضور مؤثر و قدرتمند مدیران و سازمان‌ها در نمایشگاه‌ها می‌تواند به ارتقای این مورد کمک بسیار زیادی کند.

از دیگر مزایای برپایی این نمایشگاه می‌توان به «ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه»، «ملاقات بدون واسطه با دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان حوزه فناوری اطلاعات»، «تسهیل فرآیند جذب و استخدام» و «فراهم شدن بستری برای استخدام و جذب نیروهای متخصص و علاقه‌مند به برند و حوزه فعالیت مجموعه‌ها»، «فراهم شدن بستری برای تعاملات و همکاری‌ها برای شرکت‌های این حوزه و ارتباطات B2B»، «آنالیز و بررسی بازار و رقبا و در نتیجه استفاده از فرصت‌های موجود در بازار»، «فراهم‌شدن محیطی برای تبادل اطلاعات و اطلاع از تکنولوژی‌های روز بازار»، «آشنایی با آخرین محصولات و دستاورد های روز کشور و همچنین ارتباط با فعالان داخلی»، «آموزش و انتقال تجربه»، «دورهمی شرکت‌هایی که با فناوری اطلاعات در ارتباط هستند»، «برگزاری کارگاه‌های آموزشی»،‌«سخنرانی افراد برجسته در حوزه فناوری اطلاعات»، «انتقال تجربه و ارائه داستان‌های موفقیت‌ها و شکست‌های بزرگان حوزه فناوری اطلاعات»، «جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نو پا در این حوزه» اشاره کرد.

از آنجا که کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات امروزه به طور چشم‌گیری گسترش پیدا کرده و استارتاپ‌های بسیاری در دو زمینه فوق در حال فعالیتند، این نمایشگاه می‌تواند به عنوان یک بستر عالی جهت رشد چنین کسب و کارهایی در نظر گرفته شود. همچنین با توجه به حضور شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات می‌توان به جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان امیدوار بود.

به طور کلی نمایشگاه ایران ایتکس برای دانشجویان، فریلنسرها که به صورت دورکار و یا به صورت شخصی به انجام پروژه‌های مختلف مشغولند، یک بنگاه کاریابی محسوب می‌شود که می‌توان از طریق آن با کارفرمایان جدید برای انجام پروژه‌های جدید و بیشتر وارد مذاکره شد.

بخش مجازی دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس به تاریخ ۲۰ مهر تا ۳۰ مهر ماه امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه‌های مجازی یکی از بهترین فرصت‌ها برای صاحبان کسب‌وکارها است تا با بهره‌گیری از فناوری به‌روز و کارآمد اطلاع‌رسانی چند رسانه‌ای، محصولات و خدمات خود را به شکل نامحدود به مخاطبان خود عرضه کنند. هر آنچه که در نمایشگاه‌های فیزیکی دارای محدودیت و هزینه‌ساز است، در نمایشگاه مجازی وجود ندارد و مخاطبان در هر زمان و مکان می‌توانند محصولات یا خدمات کسب‌وکارها را مشاهده و بررسی کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

به نقل از روابط عمومی نمایشگاه ایران ایتکس، «آشنایی با آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات و همچنین ایجاد ارتباط مستقیم با شرکت‌ها»، «آشنایی با برندهای موفق در حوزه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات»، «ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مدیران شرکت‌های بزرگ»، «فراهم شدن بستری مناسب برای ارسال رزومه و استخدام در شرکت‌های بزرگ»، «حضور در کارگاه‌های آموزشی متعدد در طول نمایشگاه به صورت رایگان»، «حضور در پنل سخنرانی‌ها و استارتاپ‌ها به صورت رایگان»،‌ «امکان جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و فریلنسرها» از مزیت‌های بازدید از نمایشگاه ایران ایتکس است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی https://iranitex.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا