عباسعلی زمانی: زنجان، شرکت دانش‌بنیان فعال در علوم انسانی ندارد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه از میان 101 شرکت دانش‌بنیان ثبت شده در استان شرکتی در حوزه علوم انسانی فعال نیست، گفت: با توجه به تعریف علوم انسانی، هستند شرکت‌های دانش‌بنیان که بتوان به فعالیت در امور مربوط به علوم انسانی ارتباط داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، عباسعلی زمانی، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور فرهنگی، اجتماعی، سلامت بانوان و خانواده با بیان اینکه ۸ هزار و ۵۶۴ شرکت دانش‌بنیان در شش نوع تقسیم‌بندی در کشور فعال هستند، اظهار کرد: این شرکت‌ها در ۹ رسته فناوری فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان درصد دانشجویان علوم انسانی را در کشور ۵۱ درصد عنوان و تصریح کرد :بر اساس آخرین ارزیابی از بین مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان ۴۰ شرکت در حوزه علوم انسانی فعال هستند که اغلب آنها در تهران شکل گرفته‌اند که دلیل آن وجود اندیشکده‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه از میان 101 شرکت دانش‌بنیان ثبت شده در استان شرکتی در حوزه علوم انسانی فعال نیست، افزود: با توجه به تعریف علوم انسانی، هستند شرکت‌های دانش‌بنیان که بتوان به فعالیت در امور مربوط به علوم انسانی ارتباط داد.

زمانی تاکید کرد: ۳۰ درصد دانشجویان دانشگاه زنجان در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند و این آمار در دانشگاه‌های دیگر از جمله پیام نور بیشتر است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان از برنامه‌ریزی برای فعالیت در حوزه علوم انسانی برای یکسال آینده خبر داد و گفت: می‌توان در این حوزه اقداماتی از جمله آموزش و پژوهش و توسعه فرهنگ خلاقیت نوآوری و کارآفرینی تخصصی (هم‌آفرینی و مدارس کسب و کار) را پیگیری کرد.

وی در پاسخ به مطالبه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در مورد ورود شرکت‌های دانش بنیان به آسیب‌های اجتماعی گفت: زمینه فعالیت این شرکت‌ها به لحاظ نرم‌افزاری فراهم است.

زمانی تاکید کرد: آنچه که باید در این مورد شکل گیرد اندیشکده علوم انسانی است که نیازمند شکل گرفتن رویدادی در این حوزه و ایجاد انگیزه برای اساتید علوم انسانی است که باید انجام شود.

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت این کانون به لحاظ امکانات سخت افزایس و نرم افزاری افزود: استان زنجان ۱۶ مرکز و 10 کتابخانه سیار روستایی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تعداد فعالان این کانون را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۵ هزار نفر هم در کانون‌های زبان فعال هستند.

وی وظیفه کانون را کشف استعدادها و تربیت کودکان و نوجوانان بر اساس فرهنگ ایران و اسلامی دانست و گفت: در این رابطه برای تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان، تصویرگری، سینمای کودک زیرساختها ضعیف است، لذا نیازمند همراهی مسئولان برای ارتقای امکانات هستیم.

عسیی‌خانی کمبود نیروی انسانی، کمبود تجهیزات برای تولید محتوا، فرسودگی ساختمان‌های مراکز و عدم هماهنگی بودجه‌های عمرانی را از مشکلات این کانون عنوان کرد و گفت: با وجود این مشکلات اقداماتی انجام شده است.

همچنین سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در این جلسه به گزارش‌ها و مشکلات مطرح شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: واقعیت این است که انجام کار نیازمند بودجه است که اگر تخصیص یابد تبلیغات اسلامی هم می‌تواند با فراهم کردن امکانات از جمله برگزاری دوره ها آموزشی در حوزه فرهنگی فعالیت کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا