بیش از ۱۷ هزار نفر در تعاونی‌های استان زنجان اشتغال دارند

سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۷ هزار و ۷۶۷ نفر در هزار و ۳۴۷ شرکت تعاونی فعال در این استان اشتغال دارند.  

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، فیروز معتمدی افزود: در مجموع حدود پنج هزار تعاونی در استان زنجان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۴ مورد غیر فعال و راکد بوده و هزار و ۳۴۷ تعاونی فعال است.
وی ادامه داد: مابقی شرکت‌های تعاونی طبق قانون و یا به سر آمدن موعد فعالیتشان، منحل شد.
معتمدی با بیان اینکه جهت گیری حرکت و فعالیت تعاونی‌های استان به سمت حلقه های مفقوده ارزش آفرین به ویژه در بخش خدمات است، اظهار کرد: رسته‌های فعالیت در این خصوص شامل بازاریابی و تامین مالی است و ما تلاش داریم با هدایت تعاونی‌ها به این سمت زمینه ارزش آفرینی در آنها ایجاد شود.
وی مهمترین چالش‌ها و مشکلات پیش روی توسعه بخش تعاونی را ترویج نشدن فرهنگ تعاون در سطح جامعه دانست و گفت: وقتی سخن از نقش ۲۵ درصدی بخش تعاونی در اقتصاد کشور به میان می آید، باید همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسئول به وظیفه خود عمل کنند
سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: در راستای تحقق شعار سال، ‌ احیای تعاونی‌های غیرفعال استان و بازگشت آنها به چرخه تولید از طریق حمایت‌های بلاعوض و نیز پرداخت تسهیلات تکلیفی در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا