محمود کریمی بیرانوند: دولت سیزدهم چهار هزار میلیارد تومان برای تسهیلات مشاغل خانگی در نظر گرفت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال چهار هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای بخش مشاغل خانگی در کشور در نظر گرفته شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود کریمی بیرانوند گفت: سال ۱۴۰۱ سه‌هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در نقاط مختلف کشور تخصیص یافت.

وی افزود: سهم مشاغل خانگی از ایجاد اشتغال در کشور ۱۰ درصد بود و امسال افزایش سهم اشتغال به میزان ۱۵ درصد هدفگذاری شد و افزایش ۳۴ درصدی اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی از برنامه‌ریزی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری دانش آموختگان بیماری ۳۰ ساله در کشور است، افزود: همه دستگاه‌ها با اهتمام ویژه به دنبال رفع این مشکل هستند.

وی تصریح کرد: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال مصوبه برای رفع چالش بیکاری دانش‌آموختگان است و در این زمینه بسته‌ای در حال تدوین است.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته یک‌میلیون شغل در کشور ایجاد شد و ایجاد یک میلیون شغل نیز برای امسال هدفگذاری شد.

کریمی بیرانوند افزود: استان سمنان اگر تا پایان مهر ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبار تسهیلات در بخش مشاغل خانگی را جذب کند ، سهم اعتبار تسهیلات این استان را افزایش خواهیم داد.

وی یادآور شد: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری بر اساس گزارش سامانه رصد و مرکز آمار ایران است.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه چالش مهم استان سمنان کمبود نیروی انسانی است، افزود: توجه ویژه به ۲ موضوع دانش بنیان شدن صنعت و خدمات و ترویج فرهنگ کار، در رفع چالش کمبود نیروی کار گره‌گشا است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا