محمود سیجانی:۱۲۴ واحد صنعتی راکد در استان تهران فعال شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: از ابتدای امسال تا کنون با هدفگذاری فعال شدن مجدد ۲۰۴ واحد و با تأمین نیازهایی از جمله تسهیلات و مواد اولیه، ۱۲۴ واحد راکد احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «محمود سیجانی» شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه مشترک صاحبان صنایع با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سازمان صنعت، معدن و تجارت، افزایش ظرفیت ۵۹۰ واحد صنعتی که پائین‌تر از ظرفیت مشغول به کار بودند، در دستور کار قرار گرفته که از ابتدای امسال تا کنون ظرفیت ۲۱۴ واحد با تأمین نقدینگی، مواد اولیه و تسهیل صادرات افزایش یافته است.
وی افزود: علاوه بر این، به منظور فعال شدن واحدهای راکد مستقر در استان تهران، احیاء ۲۰۴ واحد در دستور کار قرار گرفت که از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۴ واحد تعطیل بار دیگر احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.
سیجانی اظهار داشت: در حوزه توسعه، از ابتدای امسال تا کنون ۲۰۰ واحد شامل وحدهای پوشاک، دانش‌بنیان و صنایع غذایی از توسعه برخوردار شدند که با در نظر گرفتن اقدامات صورت گرفته، برای ۴ هزار نفر شغل جدید و پایدار ایجاد شد.
وی گفت: یکی از تصمیمات مهم، انقلابی و بسیار مؤثر دولت سیزدهم که گره ۵۰ ساله‌ای که گریبان صنعتگران استان تهران را گرفته بود، رفع موانع استقرار در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت بود که بر اساس آن، این فرصت برای صنایع به وجود آمد تا بتوانند در عرصه واحد نسبت به توسعه اقدام کنند، کار بازسازی و نوسازی را انجام دهند، با دریافت مشوق به شهرک‌های صنعتی منتقل شده و با استقرار در ۳۸ لکه صنعتی مستقر در استان تهران در قالب شهرک صنعتی خصوصی، از مزایای شهرک‌های صنعتی برخوردار شوند.
رئیس سازمان صمت استان تهران افزود: درحوزه صادرات، تولید کنندگان استان تهران از سه گمرک مستقر در استان امسال ۷۰۰ میلیون دلار کالا به سایر کشورهای جهان صادر کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشده داشته است.
وی میزان صادرات کالاهای تولید شده در استان تهران از سایر گمرکات کشور را در ۶ ماهه نخست امسال را سه میلیارد دلار اعلام کرد.
سیجانی اظهار داشت: تولید کنندگان استان تهران علاوه بر ارزآوری برای کشور، با تولید بسیاری از قطعاتی که پیش از این با صرف ارز از سایر کشورها وارد می‌شد، در حوزه ارز صرفه‌جویی قابل توجهی انجام دادند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حمایت از واحدهای تولیدی گفت: پس از پرداخت تسهیلات تکلیفی سال ۱۴۰۰ در قالب تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی، ارائه این تسهیلات در سال ۱۴۰۱ به زودی آغاز می‌شود تا بخشی از نیازهای تولید کنندگان برطرف شود البته لازم است تا بانک‌ها نیز در ارائه تسهیلات به صاحبان صنایع همراهی بیشتری داشته باشد و محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه واحد تولیدی قبول کنند.
وی گفت: امروز اولویت استان تهران در حوزه تولید، نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات فرسوده است که برای محقق شدن آن به تسهیلات بانکی نیاز است، نوسازی ماشین‌آبات موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود، از میزان ضایعات تولید می‌کاهد، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و با تولید محصولات با کیفیت، امکان رقابت‌پذیری آن را افزایش می‌دهد.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا