محمود سیجانی: صدور مجوز فعالیت صنعتی در حوزه دانش‌بنیان‌ها رشد ۱۴۰ درصدی داشته است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست اداره کل صمت استان تهران اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون ۳۶ مجوز و پروانه فعالیت صنعتی دانش‌بنیان با اشتغال ۷۴۶ نفر صادر شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «محمود سیجانی» سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، ضمن بیان مطلب فوق افزود: صدور پروانه‌های دانش‌بنیان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال قبل رشد ۱۴۰ درصدی داشته است که با توجه به شعار ابلاغی مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نشان از عزم جدی سرمایه‌گذاران و نخبگان بخش صنعت در ارتقای جایگاه تولیدات دارای تکنولوژی بالا است.

وی در ادامه تصریح کرد: وضع موجود واحدهای صنعتی دارای پروانه دانش‌بنیان در سطح استان ۲۶۶ واحد با اشتغال ۹۳۰۰ نفر است که عمده گروه کالایی این واحدها شامل محصولات دارویی، برق و الکترونیک، لوازم و تجهیزات پزشکی و ارتوپدی، تجهیزات مخابراتی، خودرو، لوازم قطعات برق خودرو و دستگاه‌های الکترومغناطیسی است.

سیجانی همچنین گفت: در تهران ۱۲ پارک فناوری وجود دارد که پاسخگوی حجم درخواست‌های ارسالی نبوده زیرا اساس شرکت‌های دانش‌بنیان برپایه تحقیق و تولید شکل گرفته و ارتباط آنها با بخش صنعت ضروری است، پس باید به سمت توسعه و رونق این واحدها حرکت کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا