اکبر ابدالی: ۸۴ واحد صنعتی در قم ایجاد شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، ۸۴ واحد صنعتی در حوزه‌های مختلف تولیدی با سرمایه گذاری ۳۵ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۷۵ نفر در قم ایجاد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، اکبر ابدالی بیان داشت: تلاش می‌کنیم توسعه فعالیت‌های صنعتی در استان قم مطابق اولویت‌های تعیین شده باشد و در همین ارتباط، سرمایه‌گذارانی که طرح‌های آنان در حوزه صنایع پاک، فناور و دانش‌بنیان، کم‌آب‌بر و صادرات محور باشد، در اولویت قرار می‌گیرند.

وی افزود: صنعت قم طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کند و سهم قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی استان به آن اختصاص یافته است، اکنون وضعیت تولید و اشتغال صنعتی در قم به نحوی است که تعداد قابل توجهی از واحدها به نیروی کار جدید نیاز دارند و شرایط خوبی برای اشتغالزایی در این بخش فراهم شده‌است.

وی ادامه داد: صنعت قم امروز علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده است.

مسئولان استان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شده‌است. در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان قم در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به‌همین منظور اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا