آنچه باید برای بهبود بازاریابی محتوای خود بدانید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آیا استراتژی بازاریابی کسب‌و‌کار شما باید شامل بازاریابی محتوا باشد؟ همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، بستگی دارد. اما این را بدانید، اگر از بازاریابی محتوا استفاده نمی‌کنید، عضو اقلیت کوچکی هستید. بر اساس گزارش موسسه بازاریابی محتوا، 88 درصد از بازاریابان تجارت به کسب‌وکار از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند و 28 درصد از بودجه بازاریابی خود را به آن اختصاص می‌دهند. در میان بازاریاب‌های روبه‌روی مصرف‌کننده، این ارقام 76 درصد و 32 درصد است.

به گزارش کارآفرینی پرس، «مایکل نویس» در یادداشتی نوشت: این واقعیت که بسیاری از کسب‌وکارها از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، البته به این معنی نیست که آن را به‌خوبی انجام می‌دهند. تنها حدود یک سوم کسب‌وکارهایی که مؤسسه بازاریابی محتوا مورد بررسی قرار گرفته، احساس می‌کنند تلاش‌هایشان مؤثر بوده است.

به‌نظر می‌رسد بازاریابی محتوا چیزی بیشتر از داشتن وبلاگ و محتوای توییتر است، اما همه این را نمی‌دانند. وقتی مشتریان مربی من موضوع بازاریابی محتوا را مطرح می‌کنند، مطمئن می‌شوم که این اصل کلیدی را درک می‌کنند که برای استفاده موثر از بازاریابی محتوا با مشتریان و مشتریان بالقوه، باید چیزی را ارائه دهید که مورد علاقه آن‌ها باشد. در عین حال، برای این‌که بازاریابی محتوا برای کسب‌وکار شما موثر باشد، باید در نهایت به فروش تبدیل شود. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، من معمولاً تعریف کار را برای مشتریان مربی خود گسترش می‌دهم تا توضیحات دقیق و مفیدتری از بازاریابی محتوا ارائه کنم. این یک استراتژی بازاریابی است که هدف آن هدایت فروش و سود با ارائه مداوم اطلاعات مفید به مخاطبان هدف است که توجه آن‌ها و کسب‌وکارشان را به خود جلب کرده و حفظ می‌کند.

بازاریابان محتوای موفق این کار را با روش‌های مختلف انجام می‌دهند. وبلاگ‌نویسی یک رویکرد رایج است. بازاریاب مجموعه‌ای منظم از پست‌ها را در مورد موضوعاتی ایجاد می کند که برای جلب توجه یک گروه از پیش انتخاب شده طراحی شده‌اند، بدون این‌که صرفاً یک پیشنهاد را تحت فشار قرار دهند.

به‌عنوان مثال، یک شرکت کنترل آفات خانگی مجموعه‌ای را در مورد جلوگیری از حشرات باغی نوشته است – اگرچه این شرکت کنترل حشرات باغ را ارائه نمی‌کند. اما، اطلاعات مفید است، مخاطبان هدف مطلوبی را جذب می کند، شرکت را به‌عنوان متخصص و مفید معرفی می‌کند و به‌راحتی می‌تواند به بحث در مورد خرید خدمات کنترل آفات منجر شود.

رویکردهای مشابهی در وب‌سایت‌های شرکت به‌کار می‌رود که ممکن است بیشتر شبیه مجلات آنلاین باشد تا وبلاگ‌های معمولی. پست‌های کوتاه‌تر در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، محبوب بازاریابان مصرف‌کننده، و لینکدین، پلتفرم محتوای   B2B  پیشرو، ظاهر می‌شوند.

بازاریابی محتوا برای کاهش سر و صدای تبلیغات بسیار ارزشمند است. این به پزشکان ماهر اجازه می‌دهد اعتماد مخاطبان را جلب کنند و روابطی ایجاد کنند که تبلیغ‌کنندگان صرفاً فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند. می‌توان از آن برای بسیاری از اهداف بازاریابی استفاده کرد، از ایجاد تشخیص نام گرفته تا ارائه خدمات پس از فروش.

نقطه قوت خاص بازاریابی محتوا روشی است که به شما امکان می‌دهد از تخصص منحصر به فرد خود برای ایجاد روابط با مشتری استفاده کنید. به‌عنوان مثال، یک استراتژی توصیه شده توسط روهین دهر (Rohin Dha) مدیر عامل بازاریاب محتوا پرای اکونومیس (Priceonomics)، این است که از داده‌های کسب‌وکار تولید شده داخلی استفاده کنید تا محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید که برای مخاطبان مفید خواهد بود و در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کند.

با وجود همه‌ی سر و صدایی که پیرامون بازاریابی محتوا وجود دارد، برخی از مشتریان کوچینگ من فکر می‌کنند که آیا این باید تنها تمرکز آن‌ها باشد. به یاد داشته باشید، بازاریابی محتوا تنها یک ابزار بازاریابی است و محدودیت‌هایی دارد. به‌عنوان مثال، به‌طور کلی یک فرآیند طولانی مدت است. بعید است که یک پست وبلاگ به اندازه یک آگهی تبلیغاتی موثر باشد. بازاریابی محتوا برای نتایج سریع نیست. برای بازاریابانی که وقت و انرژی خلاقانه ندارند، محتوای قانع کننده بسازند یا محتوای مناسب ایجاد شده توسط دیگران را انتخاب و توزیع کنند.

برای کسب‌وکاری با پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد مبتنی بر موقعیت مکانی یا راحتی، مانند یک پمپ بنزین در بزرگراه بین ایالتی، بازاریابی محتوا ارزش مشکوکی دارد. به‌طور مشابه، اگر قیمت تنها نگرانی باشد، بازاریابی محتوا نیز ممکن است نقش جزئی ایفا کند.

از سوی دیگر، در بازارهایی با رقبای فعال و شلوغی تبلیغاتی، بازاریابی محتوا می‌تواند راه بسیار خوبی برای شنیده شدن بیشتر از سر و صدا باشد. همچنین برای کسب‌وکاری که محصولات یا خدمات پیچیده‌ای را به مشتریانی که نیاز به روابط محکم و طولانی مدت دارند می‌فروشد، مناسب است.

یکی از سوالات اصلی که مشتریان من در مورد بازاریابی محتوا می‌پرسند این است که چقدر باید محتوای تازه ارائه دهند. پاسخ به بازار، محصول و تجارت بستگی دارد.

به گفته «پاوان دشپنده»، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت نرم‌افزار بازاریابی محتوا کورتا (Curata)، برخی از کسب‌وکارها ممکن است توسط یک خبرنامه ماهانه که اخبار شرکت را با مقالات مورد علاقه مشتریان ترکیب می‌کند، به خوبی مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال، یک دلال املاک مسکونی، آنقدر به ندرت به مشتری خاصی می‌فروشد که احتمالاً ارتباط مداوم غیر ضروری است.

سایر کسب‌و‌کارها ممکن است نیاز داشته باشند روزانه یا حتی بیشتر به محتوای تازه تغذیه کنند. یک صاحب مکان کنسرت که پایگاه مشتریان متحرک و متزلزلی را پرورش می‌دهد، ممکن است هر روز صبح، ظهر و شب ترکیبی از اخبار موسیقی و برنامه‌های آینده را در توییتر یا پلتفرمی مشابه ارسال کند.

هیچ راهی برای بازاریابی محتوا وجود ندارد که برای هر کسب‌وکاری کارآمد باشد. نکته مهم برای ورود هر کسب‌وکاری به بازاریابی محتوا یا تلاش برای بهبود بازاریابی محتوایی این است که چیزهای مختلف را امتحان کنید، ببینید چگونه کار می‌کنند و با برندگان همراه شوید. حداقل متوجه باشید که بازاریابی محتوا دیگر جدید یا غیرعادی نیست. رقبای شما تقریباً مطمئناً از آن استفاده می‌کنند. اگر حداقل بازاریابی محتوا را در نظر نگیرید، احتمالاً به کسب‌وکار، مشتریان و خودتان آسیب می‌رسانید.

  • نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Entrepreneur
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا