15 روش برای بالا بردن بازدهی اینستاگرام

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تقریبا اکثر اینفلوئنسرها و بلاگرها از میزان درصد اینگیجمنت بالایی برخوردارند. بنابراین لازم است بدانیم چگونه اینگیجمنت پیج خود را بالا ببریم؟ در این آموزش به بررسی روش‌های بالا بردن بازدهی پیج اینستاگرام و افزایش نرخ تعامل خواهیم پرداخت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از میزبان فا، در مقاله پیشین با اینگیجمنت اینستاگرام به طور کامل آشنا شدید و دانستید نرخ تعامل اینستاگرام چیست و چگونه محاسبه می شود. نرخ تعامل اینستاگرام معیاری برای سنجش کیفیت محتوای تولیدی یک پیج و تشخیص فیک و یا واقعی بودن آن محسوب می شود و تابع تعداد ویوها، لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… نسبت به تعداد فالوورهای آن پیج است. هر چه این میزان افزایش پیدا کند به مفهوم افزایش میزان مشارکت و تعامل مخاطبین با محتوای آن پیج است. این یک مزیت برای صاحب پیج محسوب می شود و نشان دهنده اعتبار آن پیج و میزان تاثیرگذاری آن روی مخاطبین خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


چگونه اینگیجمنت پیج خود را بالا ببریم؟

روش هی متعددی جهت افزایش میزان نرخ تعامل و اینگیجمنت اینستاگرام وجود دارد که در نهایت همگی منجر به بالابردن بازدهی پیج اینستاگرام خواهند شد. زمانی که نرخ تعامل بالایی داشته باشید فروش شما نیز چندین برابر خواهد شد. در این آموزش 15 روش برای افزایش بازدهی پیج اینستاگرام معرفی کردیم که به خودی خود می توانند تاثیرات شگرفی به دنبال داشته باشند پس برای رسیدن به فروش بیشتر با ما همراه باشید.

  • مخاطبین خود را بشناسید
  • زمان مناسبی برای انتشار پست ها پیدا کنید
  • انتشار پست منظم و مداوم
  • با مخاطبین خود رابطه صمیمی برقرار کنید
  • از نوشتن کپشن مناسب غافل نشوید
  • از کپشن های کوتاه استفاده کنید
  • دیگران را در پست های خود تگ کنید
  • موقعیت خود را در پست هایتان به اشتراک بگذارید
  • محتوای با کیفیت تولید کنید
  • محتوای با کیفیت تولید کنید
  • از هشتگ های هدفمند استفاده کنید
  • از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنید
  • از مخاطبین پیج در تولید محتوا کمک بگیرید
  • از تولید محتوای ویدیویی غافل نشوید
  • معرفی پیج اینستاگرام در سایر شبکه های اجتماعی
  • با اینفلوئنسرها همکاری کنید

1- مخاطبین خود را بشناسید

یکی از اصلی ترین روش های بالا بردن بازدهی پیج اینستاگرام، افزایش اینگیجمنت و نرخ تعامل شناسایی مخاطبین هدف است. همچون تمامی روش های آنلاین، در اینستاگرام نیز می بایست مخاطب هدف خود را به صورت کامل شناسایی کنید. در این خصوص لیستی از سوالات متعدد تهیه کرده و از طرف مخاطین خود به آن ها پاسخ دهید:

  • فالوورهای خود را ارزیابی کنید.
  • به چه چیزهایی فکر می کنند؟
  • به چه چیزهایی علاقه دارند؟
  • در چه زمان هایی به اینستاگرام می آیند؟
  • دنبال چه چیزی هستند؟
  • چه دغدغه هایی فکری دارد که شما می توانید پاسخ دهید؟
  • و…

دقت داشته باشید در اکانت های تجاری برای آنالیز آمار و ارقام و نرخ تعامل می توانید از قسمت Insights هم کمک بگیرید.  شما می توانید معیارهای مخاطبین خود را با استفاده از ابزار Insights شناسایی کنید. بدین منطور در اکانت بیزینسی خود به قسمت settings مراجعه نمایید. گزینه Insights را لمس کنید. در این بخش می توانید اطلاعاتی از مخاطبین خود به دست آورید. این اطلاعات شامل موقعیت مکانی فالوورهای شما، رنج سنی، جنسیت فالوورها (زن/ مرد) و میانگین زمان هایی است که در هر روز یا در هر ساعت در اینستاگرام حضور دارند.

بدین ترتیب به صورت موثرتری می توانید عمل کنید. به عنوان مثال زمان انتشار پست های خود را با بازه زمانی فعالیت کاربران منطبق کنید تا بیشترین بازخورد دریافت شود. که در ادامه به شرح مفصل این مبحث می پردازیم.

2- زمان مناسبی برای انتشار پست ها پیدا کنید

یکی دیگر از روش های موثر افزایش بازدهی پیج اینستاگرام ارسال پست ها در بازه زمانی است که بیشترین درصد از مخاطبین شما آنلاین باشند. در این صورت شانس دیده شده پست های شما و درگیر شدن مخاطبین با آنها بیشتر خواهد بود. پس نرخ تعامل نیز افزایش می یابد. بنابراین این که یک پست چه زمانی در اینستاگرام منتشر شود تا بیشترین بازخورد را داشته باشد بسیار موضوع مهمی است. ابزار آنالیز اینستاگرام در بخش Insights اینستاگرام به شما کمک خواهد کرد پست های خود را در زمان هایی که بیشترین بازدید را دارند، منتشر کنید.

3- انتشار پست منظم و مداوم

یکی از نکات مهم که منجر به موفقیت یک برند در فضای مجازی و افزایش نرخ تعامل می شود این است که با مشتریان و فالوورهای خود ارتباط مداوم داشته باشد و برای آنها تولید محتوا کنید. به صورت میانگین روزانه بین 1 تا 3 پست در پیج خود منتشر کنید. البته این مورد به نوع کسب و کار و پیج شما بستگی دارد.

  • این کار باعث می شود مخاطب شما را در ذهن خود نگه دارد.
  • توجه داشته باشید در انتشار پست افراط نکنید و با این کار مخاطبین خود را خسته نکنید.
  • انتشار پست های خود را در ساعات پر بازدید انجام دهید. (ساعاتی که بیشترین تعداد مخاطبین شما در اینستاگرام آنلاین هستند)
  • بهتر است یک تقویم محتوایی ایجاد و پست های خود را زمان بندی کنید تا ساعات پر بازدید و با فواصل زمانی مناسب منتشر شوند.

4- با مخاطبین خود رابطه صمیمی برقرار کنید

توجه داشته باشید وجود فالوورها به پیج شما اعتبار داده است. پس برای آنها ارزش قائل شوید و سعی کنید به کامنت های آنها در زیر هر پست پاسخ بدهید. این کار ایجاد صمیمیت می کند به گونه ای که برای کامنت گذاشتن در زیر سایر پست ها مشتاق شوند.

  • پست هایی تولید کنید که مخاطبین شما را به گذاشتن کامنت در زیر آن پست ترغیب کند.
  • در استوری های خود نظرسنجی کنید و یا از مخاطبان خود سوال بپرسید.
  • به کامنت کاربران خود با صبر و حوصله پاسخ دهید.
  • در صورت امکان از طریق دایرکت مشاوره ارائه هید.

5. از نوشتن کپشن مناسب غافل نشوید

کپشن پست های اینستاگرام فرصت خوبی است تا از آن برای ایجاد ارتباط با مخاطبین اینستاگرامتان استفاده کنید و در خصوص افزایش بازدهی پیج اینستاگرام بالا بردن نرخ تعامل اقدام نمایید. روش های مختلفی برای تولید کپشن های عالی در اینستاگرام وجود دارد. حداکثر 2200 کاراکتر فضای کافی برای نوشتن داستان، تجربیات، معرفی برند، نظرسنجی یا پرسیدن سوال از مخاطبین و… خواهد بود.  این تعداد کاراکتر شامل ایموجی ها و هشتگ ها نیز هست. سعی کنید در کپشن ها خودتان باشید و با لحن مخصوص به خودتان با مخاطبین صحبت کنید. کپشن از موثرترین روش های افزایش نرخ تعامل و بالابردن بازدهی پیج اینستاگرام است.

6- از کپشن های کوتاه استفاده کنید

همانطور که پیش تر ذکر شد کپشن پست ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما به این نکنه دقت کنید که کپشن های طولانی برعکس عمل می کنند! همیشه هم لازم نیست کل کاراکترها و ظرفیت کپشن را تکمیل کرد… گاهی  کپشن های جذاب و در عین حال کوتاه تاثیرگذارتر خواهند بود. به عنوان مثال:

  • با مطرح کردن یک سوال از مخاطبین بخواهید در کامنت ها پاسخ آن را به شما بدهند.
  • یا یک مسابقه برگزار کنید، از مخاطبین بخواهید دوستان خود را در کامنت ها تگ کنند،.
  • کپشن هایی کوتاه و جامع بنویسید.
  • اطلاعات کلیدی را بنویسید.
  • از توضیحات اضافی خودداری کنید تا مطمئن شوید مهم ترین نکات توسط مخاطب خوانده می شود.

7- دیگران را در پست های خود تگ کنید

با توجه به نوع محتوایی که پست کرده اید می توانید با تگ کردن از یک برند مشهور و یا تاثیر گذار در زیر پست خود تشکر کنید. این نشان می دهد شما برای آن شخص یا آن برند ارزش قائل هستید. علاوه بر این احتمال اینکه توسط برند مورد نظر در استوری تگ شوید وجود دارد که باعث افزایش تعداد بازدید پست شما خواهد شد.

8- موقعیت خود را در پست هایتان به اشتراک بگذارید

افزودن موقعیت مکانی در پست ها باعث می شود پست شما در قسمت place اینستاگرام قرار گیرد و شانس بیشتر دیده شدن پست توسط افرادی که از طریق موقعیت مکانی جستجو انجام می دهند بیشتر خواهد شد. بدین ترتیب نرخ تعامل با افراد نیز افزایش خواهد یافت.

طبق آمار و گزارش ها پست هایی که موقعیت مکانی دارند حدود %79 اینگیجمنت بیشتری نسبت به پست های بدون لوکیشن دارند. بنابراین شانس دیده شدن شما توسط کاربرانی که از طریق جستجوی لوکیشن با پیج شما آشنا می شوند بیشتر خواهد بود.

9- محتوای با کیفیت تولید کنید

در اوین فاکتور از روش های افزایش بازدهی پیج اینستاگرام گفتیم مخاطبین ار ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. برای مخاطبین خود ارزش قائل شوید و تلاش کنید محتواهای با کیفیت و متناسب با سلایق و دغدغه های مخاطب خود تولید کنید.

  • تنوع در تولید محتوا را حتما رعایت کنید.
  • برای جذاب تر کردن پست های خود از فیلترهای رنگی اینستاگرام استفاده کنید.
  • سعی کنید با انتشار تصاویر زیبا، جذاب و خلاقانه اسکرول کاربران را روی پست های خود متوقف کنید.

اگر مخاطب محتوای تولید شده توسط شما را بپسندد با پست شما ارتباط برقرار خواهد کرد همین مورد موجب افزایش بازدهی پیج اینستاگرام شما خواهد شد.

10- از هشتگ های هدفمند استفاده کنید

یکی از عوامل تعیین کننده در افزایش میزان اینگیجمنت اینستاگرام هشتگ ها هستند. زیر بسیاری از کاربران از طریق هشتک ها محتوای شما را می باند و با آن ارتباط برقرار می کنند. شانس استفاده از هشتک ها را از دست ندهید. انتخاب درست هشتگ و استفاده از آنها در جای درست و مرتبط با محتوای تولید شده در افزایش میزان بازدید پست بسیار موثرخواهد بود.

  • تعداد هشتگ هایی که برای هر پست استفاده می کنید نباید بیش از حد مجاز باشد.
  • اینستاگرام به کاربران خود اجازه می دهد در هر پست از تعداد 30 هشتگ استفاده کنند.
  • استفاده بیش از حد از هشتگ ها علاوه بر اینکه غیرحرفه ای به نظر می رسد مخاطبین را سردرگم خواهد کرد.
  • تعداد مناسب هشتگ برای هر پست حدود 10 الی 15 هشتگ است.
  • هشتگ اختصاصی برای برند خودتان بسازید تا در آینده کاربران سایر از طریق جستجوی هشتگ شما سایر پست هایتان را نیز ببینند.

11- از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنید

استوری اینستاگرام یکی از قابلیت های مهم این رسانه اجتماعی محسوب می شود که در بالا بردن بازدهی پیج اینستاگرام و افزایش اینگیجمنت تاثیرگذار خواهد بود.

این نکته را در نظر داشته باشید که تعامل کاربران با استوری بیشتر از پست است. بنابراین استوری اینستاگرام را هیچ گاه دست کم نگیرید.

  • استفاده از استیکر در استوری ها را جدی بگیرید.
  • برای اینکه مخاطبین خود را بیشتر درگیر کنید از ابزار کوئیز، نظرسنجی، باکس پرسش و پاسخ، رای دادن و… در استوری های خود استفاده کنید.
  • با بکار بردن گیف ها در استوری هایتان میزان اثربخشی آنها را روی مخاطبین چندین برابر کنید.
  • و…

اگر اکانت شما توسط اینستاگرام تایید شده یک فرصت عالی پیش روی شماست و آن قرار دادن دکمه call to action یا افزودن لینک به استوری های اینستاگرام است. دکمه call to action به مخاطبین این امکان را می دهد تا در مورد یک محصول اطلاعات بیشتری به دست آوردند. این کار میزان مشارکت مردم در استوری ها را افزایش می دهد و در نتیجه منجر به افزایش اینگیجمنت اینستاگرام شما می شود. در نهایت نیز شاهد افزایش بازدهی پیج اینستاگرام خود خواهید بود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید یک اکانت تایید شده توسط اینستاگرام از قابلیت call to action استفاده کرده و لینک مورد نظر خود را در استوری قرار داده است. فالوورهای اکانت با کشیدن فلش به سمت بالا به لینک مربوطه هدایت می شوند. اگر به این گزینه دسترسی ندارید می توانید لینک مورد نظرتان را در bio اینستاگرامتان قرار دهید.

12- از مخاطبین پیج در تولید محتوا کمک بگیرید

همانطور که ذکر کردیم ارتباط با مخاطبین یکی از بهترین روش های افزایش تعامل اکانت و بالا بردن بازدهی پیج اینستاگرام است. مطلوب ترین راه برای تولید محتوا مناسب با سلایق فالورها این است که از خود آنها برای تولید محتوا کمک بگیرید. این کار علاوه بر کاهش هزینه های بازاریابی، در مخاطبین یک پیج اعتماد سازی می کند. برای انجام این کار می توانید از آنها نظرسنجی کنید و یا یک کمپین طراحی کنید.برندهای مختلفی با طراحی کمپین از مخاطبین خود خواستند با محصولاتی که از آنها خریداری کرده اند عکس های خلاقانه بگیرند و با یک هشتگ خاص آن را پست کنند. با این کار توانستند توجه مخاطبین زیادی را به خود جلب کنند و به سرعت به محبوبیت رسیدند.

تاثیرگذار بودن در شبکه های اجتماعی می تواند عامل ایجاد موفقیت برند شخصی شما شود. اما برای اینکه تاثیرگذار باشید لازم است محتواهای با کیفیت تولید کنید. در این صورت میزان مشارکت مردم در مورد محتواهای تولید شده شما افزایش می یابد و در نهایت منجر به بالا بردن بازدهی پیج اینستاگرام خواهد شد.

13- از تولید محتوای ویدیویی غافل نشوید

از آنجا که مشاهده ویدیوها زمان بیشتری لازم دارد باعث می شود مخاطب زمان بیشتری را روی پست شما بماند و این از نظر اینستاگرام یک امتیاز برای پیج شما محسوب می شود و در نتیجه اینگیجمنت اینستاگرام را افزایش می دهد. اما دقت کنید ویدیوی کسل کننده و بسیار طولانی نتیجه معکوسی خواهد داشت!

مدت زمان مطلوب ویدیوهای اینستاگرام می تواند بین 3 ثانیه تا 1 دقیقه باشد. این به این مفهوم است که شما یک دقیقه فرصت دارید برند خود را به مخاطبینتان معرفی کنید. برای پست ویدیوهای طولانی تر می توانید از قابلیت IGTV اینستاگرام استفاده کنید.

14- معرفی پیج اینستاگرام در سایر شبکه های اجتماعی

برای افزایش اینگیجمنت و بالابردن بازدهی پیج اینستاگرام باید فالوور بیشتری جذب کنید. معرفی کردن اکانت اینستاگرام در دیگر شبکه های اجتماعی، وب سایت، ارسال ایمیل و… ترافیک ورودی به صفحه اینستاگرامتان را افزایش می دهد و در نتیجه منجر به افزایش نرخ تعامل اینستاگرامتان می شود. در نهایت بهتر است همگام با افزایش فالور در راستای مدیریت اکانت و پست گذاری بهینه، تعامل با مخاطب و موارد این چنینی نیز گام بردارید تا فالورهای خود را از دست ندهید.

15- با اینفلوئنسرها همکاری کنید

اینفلوئنسرها جزء تاثیرگذار ترین افراد در اینستاگرام هستند که کسب و کارها و برندها نه به دلیل تعداد فالوورهایشان بلکه به دلیل میزان اعتماد مردم، با آنها همکاری می کنند. برای شناخته شدن برندتان و همچین معرفی و فروش محصولات خود می توانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید. اما مهم ترین عامل در انتخاب یک اینفلوئنسر به منظور همکاری، شناخت او و حوزه کاری اش به طور کامل می باشد.پیشنهاد ما این است قبل از همکاری با ایفلوئنسرهای بزرگ و گران قیمت همکاری خود را با میکرواینفلوئنسرها شروع کنید.

حالا که با روش های افزایش تعامل آشنا شدید باید بدانید برخی صفحات در راستای خرید فالور، لایک و موارد این چنینی اقدام می کنند تا نرخ تعامل را به صورت غیر حقیقی بالا جلوه دهند در چنین شرایطی روش های بسیار ساده ای برای تشخیص میزان تعامل واقعی صفحات وجود دارد که در ادامه به شرح مفصل آن خواهیم پرداخت.

روش تشخیص پیج فیک و اصلی در اینستاگرام

همان طور که ذکر شد نرخ تعامل برای تشخیص یک پیج اصلی و فیک بسیار کاربردی است اولین در تشخیص یک پیج اینستاگرامی این است که آن حساب چه میزان با کاربران خود تعامل دارد؟ حتی می توانید نرخ تعامل اکانت اینستاگرام را بررسی کنید. حتما می پرسید چگونه میزان تعامل را به صورت تقریبی تخمین بزنیم؟ می توانید موارد زیر را به نسبت تعداد فالورهای اکانت مورد نظرتان بررسی کنید:

  • تعداد ویوها
  • میزان لایک ها
  • کامنت های درج شده زیر پست ها
  • نسبت فعالیت های صورت گرفته در پیج و فالورها

حالا اگر شخصی تمایل به کسب اطلاعات تقریبی در خصوص میزان تعامل اکانت با کاربران خود داشته باشد، علاوه بر موارد مذکور می بایست اشتراک گذاری ها را نیز بررسی نماید.(این مورد تنها در پیج های بیزینسی توسط صاحب اکانت قابل مشهود است.)

در این مطلب به بررسی راه های افزایش اینگیجمنت و بالابردن بازدهی پیج اینستاگرام پرداختیم. تعداد لایک، کامنت، اشتراک گذاری، ایمپرشن و… از عوامل تاثیرگذار در افزایش نرخ تعامل اینستاگرام بشمار می روند. با افزایش نرخ تعامل اینستاگرام اعتبار بیشتری در میان مخاطبان کسب می کنید و در نهایت نرخ تعامل افزایش یافته و هگام با بالا رفتن بازدهی پیج اینستاگرام از میزان فروش بیشتری نیز بهره مند می شوید. اگر سوال یا ابهامی در رابطه با نحوه افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام دارید در بخش دیدگاه ها مطرح کنید. تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
میزبان فا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا