اینستاگرام قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا را آزمایشی راه‌اندازی کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اینستاگرام با راه‌اندازی قابلیت اشتراک پولی، برای تولیدکنندگان محتوا راه‌های بیشتری برای درآمدزایی در این پلتفرم فراهم می کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، این قابلیت که در ماه نوامبر در اپ استور شناسایی شده بود، اکنون رسما با گروه کوچکی از تولیدکنندگان محتوای آمریکایی آزمایش می شود که می توانند به هوادارانشان دسترسی پولی به محتوای انحصاری در اینستاگرام عرضه کنند. مشترکان بج ویژه ای دریافت می کنند که کمک می کند آنها در بخش نظرات و صندوق دریافت پیام تولیدکنندگان محتوا از کاربران دیگر متمایز شوند.

در ابتدا و در مرحله آزمایشی آلفا، تنها ۱۰ تولیدکننده محتوای آمریکایی به این قابلیت دسترسی خواهند شد تا اینستاگرام بازخورد علاقمندان و تولیدکنندگان محتوا را درباره این قابلیت دریافت کند.

تولیدکنندگان محتوا از طریق قابلیت اشتراک پولی می توانند قیمت خود را برای دسترسی به محتوای انحصاری تعیین کنند. هشت قیمت مختلف از ۹۹ سنت تا ۹۹.۹۹ دلار در ماه وجود دارد و هزینه اشتراک به این بستگی دارد که یک تولیده محتوا تا چه حد محتوای خود را ارزشمند می داند. اکثر تولیدکنندگان محتوا پیش از این که بخواهند قیمت بالاتری تعیین کنند، احتمالا پایین ترین قیمت مانند ۹۹ سنت، ۲.۹۹ دلار، ۴.۹۹ دلار و حتی ۹.۹۹ دلار را تعیین خواهند کرد.

کاربران بمحض این که مشترک یک تولیدکننده محتوا شوند، به محتوای اشتراکی قدیمی مانند استوریهای ذخیره شده در قسمت های لایت دسترسی خواهند داشت. همچنین از لایوهای انحصاری با خبر می شوند که در آنها می توانند تعامل بیشتری با تولیدکنندگان محتوا داشته باشند زیرا شمار مخاطبان طبیعتا کمتر خواهد بود.

استوریهای اشتراکی با حلقه بنفشی مشخص می شوند و تولیدکنندگان محتوا در آنها می توانند مطالبی مانند محتوای پشت صحنه را به اشتراک بگذارند. بجهای مشترک هم بنفش خواهد بود تا این طرفداران در بخش اظهارنظرهای محتوای عمومی متمایز بوده و در پیامهای درخواستی که به فولدرهای این باکس ارسال می کنند، قابل تشخیص شوند.

اگرچه گزارشهایی منتشر شده که اینستاگرام در حال طراحی فناوری برای جلوگیری از گرفتن اسکرین شات از محتوای انحصاری تولیدکنندگان محتواست اما اینستاگرام به تِک کرانچ اعلام کرد چنین فناوری در مرحله آزمایشی اولیه وجود ندارد. با این حال اشتراک گذاری محتوای پولی نقض شرایط سرویس بوده و تولیدکنندگان محتوا تشویق شده اند افرادی که از محتوای آنها اسکرین شات می گیرند یا آنها را ضبط می کنند را گزارش دهند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، برای علاقمندان خرید اشتراک تولیدکنندگان محتوای محبوبشان از طریق خریدهای درون برنامه ای در سیستمهای عامل iOS و اندروید انجام می شود و اینستاگرام از درآمد تولیدکنندگان محتوا سهمی برنمی دارد.

بیشتر بخوانید:

۵۰ ایده جهانی کسب درآمد از اینستاگرام

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا