«مادیون» مستندی درباره کارآفرینی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موسسه اندیشه‌ شهید آوینی در یکی از تازه‌ترین آثار خود بانگاهی ویژه به موضوع کارآفرینی و توجه به فرهنگ بومی، دست به تولید مستند «مادیون» زده است.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، «مادیون» عنوان مستندی است به کارگردانی «مرتضی اسفندیاری» و تهیه‌کنندگی «فهیمه باقری» که با موضوع کارآفرینی به همت این موسسه تولید شد.

این اثر با نگاهی به موضوع اشتغال‌زایی، توجه به فرهنگ بومی و ایجاد فضای بوم‌گردی با مدت زمان ۳۲ دقیقه آماده پخش گردید.

«مرتضی اسفندیاری» با بیان ویژگی‌های اصیل فرهنگی در نقاط مختلف کشور گفت: سوژه اصلی این مستند، خانم «فرزانه رحیمی» است که با وجود این که خان‌زاده بود، بازگشتی به سرزمین آبا و اجدادی داشت و در روستای خالی از سکنه‌ «یوقان‌برج» از توابع غلامان بجنورد که نقطه‌ صفر مرزی با کشور ترکمنستان است، با کمترین امکانات اقدام به اشتغال‌زایی کرد.

کارگردان مستند «مادیون» درباره‌ ویژگی‌های این اثر گفت: در این مستند به سه وجه کارآفرینی، بوم‌گردی و توجه به فرهنگ اصیل به شکل توامان پرداخته می‌شود. خانواده‌ رحیمی، سختی‌های زیادی را طی کردند و با تلاش و پشتکار توانستند توجه‌ مردم نقاط دیگر را به این منطقه‌ فراموش شده جلب کنند، به طوری که در فصل تابستان افرادی به بهانه‌ دیدن اسب‌ها، به روستای «یوقان‌برج» می‌آیند و این مساله باعث بهبود گردشگری شده است.

وی افزود: این خانواده در باشگاه لهراسب به تربیت و پرورش اسب می‌پردازند و اسب اصیل ترکمن در مجموعه‌ آن‌ها در مسابقات مختلف سوارکاری عنوان کسب می‌کند و تنها دغدغه ایشان این است که به تدریج این روستا که روزی متروک بود، صاحب خانوارهای بیشتری شود و با احیای روستا، مهاجرت معکوس صورت بگیرد تا افراد بیشتری بتوانند به روستا برگردند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا