۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور برای ایجاد و توسعه کارآفرینی درنظر گرفته شده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اولویت اعطاء این تسهیلات به ایده‌های کارآفرینانه و کسب و کار‌های خانگی و واحد‌های تولیدی خرد و متوسط اختصاص یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای ایجاد و توسعه کارآفرینی درنظر گرفته شده که ۸۴۳ میلیارد تومان آن سهم فارس است.

بابک دایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس گفت: از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباراتی برای توسعه کارآفرینی در سطح کشور تعیین شده است.

بابک دایی افزود: از این محل ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ایجاد و توسعه اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با درصد بیشتر بیکاری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سهم فارس از این محل ۸۴۳ میلیارد تومان تسهیلات است، ادامه داد: ۳۵۰ پروژه نیمه تمام در سطح استان فارس وجود دارد که می‌توان با اولویت طرح‌های با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبار بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال این پروژه‌ها را تکمیل کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: سهم استان فارس از محل این اعتبارات حدود  ۳.۱ درصد کل بودجه این بخش کشور است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان فارس کمتر از ۸ درصد است و احتمالا به همین دلیل سهم کمتری از این بودجه برای این استان در نظر گرفته شده است.

دایی در ادامه بر لزوم جذب اعتبارات فارس از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: دوره تنفس این تسهیلات ۲ ساله و دوره بازپرداخت آن حداکثر ۵ ساله است.

وی تاکید کرد: اولویت اعطاء این تسهیلات به ایده‌های کارآفرینانه و کسب و کار‌های خانگی و واحد‌های تولیدی خرد و متوسط اختصاص یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: از هم اکنون حدود ۳ ماه فرصت برای جذب اعتبارات بند الف ماده ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ فرصت باقی است و دستگاه‌های متولی باید برای جذب این اعتبارات حداکثر تلاش و همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا