تمهیدات لازم برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس کالا

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تمهیدات لازم برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس اندیشیده شده اما اینکه تا چه حد بورس بتواند این ظرفیت را جواب دهد قابل تأمل است.

به گزارش کارآفرینی پرس، حسین علی حاجی دلیگانی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی دانش بنیان به ریاست رئیس جمهور و مانع زدایی از فعالیت این شرکت‌ها با تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان اظهار داشت: این شورا همانند شوراهای دیگر برای ایجاد هماهنگی‌های لازم در جهت پیشبرد اقدامات لازم و رسیدن به اهداف مورد نظر تشکیل می‌شود.

وی افزود: زیربنای این شورا و حرکت‌های لازم در خصوص تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در قالب طرحی که دو هفته پیش آماده شد، تبین شده به نحوی که اصل بر صدور مجوز کسب و کار است و مجوز فعالیت برای کسی که ویژگی‌ها و شرایط قانونی انجام کاری دارد صادر شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و منوط به این نشده که حتما آن مراجع صدور مجوز بتوانند در این موضوع انحصار ایجاد کنند تا نفرات بیشتری در آن عرصه فعال نکنند و از این جهت تعارض منافع به وجود می‌آید.

این نماینده مجلس با تشریح مهم‌ترین موانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: حمایت از مؤسسات دانش بنیان در این سال‌ها با توجه به حمایت‌های مقام معظم رهبری، تبدیل به یک فرهنگ ماندگار و رو به رشد شده و در تنگناهای موجود در جامعه توانسته‌اند نجات دهنده کشور از بسیاری از نیازها باشند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به هر میزانی که لازم باشد موانع موجود و یا بخشی از آنها را که در قانونی که قبلا مصوب شده پیش بینی کرده و در این طرح جدید بخش دیگری از این موانع با اصلاح قانون رفع می‌کند تا بتواند به خصوص در مانع واردات بی رویه کالاهای مشابه داخلی با همان کیفیت جلوگیری کند.

حاجی دلیگانی همچنین در زمینه فراهم سازی زمینه‌های لازم فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بورس کالا بیان کرد: پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به بورس اندیشیده شده اما اینکه تا چه مقدار بورس بتواند این ظرفیت را جواب بدهد و به نفع این مؤسسات باشد قابل تأمل است چراکه بورس این نهاد سرمایه پذیر، موفقیت‌های خوبی داشته اما در برخی از موارد هم نحوه عمل و نوع حرکت‌هایی که برخی از فرصت طلبان و یا دلالان در بورس انجام می‌دهند به ضرر مصرف کننده نهایی تمام شده است.

وی گفت: نمی‌توان یک جا برای مؤسسات دانش بنیان نسخه پیچی انجام داد و بورس باید زمینه حضور این مؤسسات را در این عرصه تسهیل کند و در این قانون هم این بستر فراهم شده تا این مؤسسات بتوانند از ظرفیت رقابتی موجود در بورس استفاده کنند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
شبکه اطلاع رسانی راه دانا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا