حسین سلیمی: دانشگاه علامه طباطبایی به اکوسیستم کارآفرینی تبدیل می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سلیمی گفت: با افتتاح‌هایی که امروز صورت گرفت تمام دانشگاه علامه طباطبایی به یک اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری بدل خواهد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، افتتاح پروژه‌های عمرانی و پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی ظهر امروز چهارشنبه دهم شهریور ماه با حضور حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این مراسم اظهار کرد: ۸ سال پیش در دانشگاه علامه ۳ کار عمده و بنیادی را باید انجام می‌دادیم که اولین کار ارتقای فضای فیزیکی دانشگاه بود تا بتوانیم از مجموعه‌های پراکنده تهران بیرون بیاییم و مزیت دانشگاهی بگیریم.

او افزود: دومین کار در برنامه ۸ سال پیش ارتقای استاندارد‌های آموزشی و پژوهشی بود، چرا که دانشگاه علامه وضعیت مناسبی را از لحاظ آموزشی دارد و سومین کار در این زمینه این بود که دانشگاه را از دانشگاه نسل اول خارج کنیم یعنی به سمت و سوی دانشگاه‌های آموزشگاه محور و کارآفرین و فناوری محور حرکت کنیم.

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از فضای دانشگاه در پردیس تجمیع شده اند و مابقی شامل مجتمع‌های ادبیات، اقتصاد، تربیت بدنی و علوم اجتماعی هستند که باید در مجتمع پردیس وارد شوند و این نشان دهنده رفع محدودیت‌های فضای فیزیکی دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در حال حاضر ۴ ساختمان جدید دانشگاه علامه طباطبایی دارای ساختمان، اعضای هیئت علمی، کارکنان، ساختار اداری و … مستقل هستند در صورتی که گذشته این چنین نبود و هم اکنون عملیاتی شده است.

او گفت: دانشگاه علامه طباطبایی گذشته دارای ۶ دانشکده بود، اما هم اکنون به عنوان دانشگاه ۱۱ دانشکده‌ای شناخته می‌شود. به سراغ استاندارد‌های آموزشی و پژوهشی حرکت کرده ایم و در سال ۹۲ نسبت استادان به دانشجویان یک به چهل بوده که در سطح کشور جزو پایین‌ترین آمار‌ها بوده، اما امسال استاندارد ما در این زمینه یک به دوازده رسیده است.

سلیمی بیان کرد: هرم اعضای هیئت علمی ما به سرعت گسترش یافته است، هم‌اکنون ۵۶۰ استاد در دانشگاه علامه طبایی داریم که ۵۲ درصد آن‌ها دانشیار به بالا هستند. امروزه تولید مقالات داخلی ما ۵۰ درصد رشد کرده و تولید مقالات خارجی و کتاب دانشگاه علامه طبایی هم ۳۰۰ درصد نسبت به گذشته رشد کرده است. همچنین تعداد قرارداد‌های پژوهشی ما به نسبت ۸ سال پیش حدود ده برابر شده است و این موضوع نشان دهنده این است که استاندارد‌های دانشگاهی در حوزه آموزش و پژوهش توسعه داشته است.

او افزود: ۸ سال گذشته ارتباطات بین المللی نداشتیم، اما هم اکنون در سه کشور خارجی مانند اسپانیا، قزاقستان و چین دارای دفتر بین المللی با ۴ رشته داریم. سال گذشته امور بین الملل مشترک دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان امور بین الملل نمونه شناخته شد.

رئیس دانشگاه علامه طبایی بیان کرد: اکوسیستم نوآوری و رشد و کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبایی باعث شده تا از دانشگاه نسل اول به سمت نسل سوم حرکت کنیم. هیچ کسی در وزارت علوم و دانشگاه باور نداشت که در حوزه علوم انسانی بتوانیم مراکز رشد و نوآوری ایجاد کنیم، حتی وزارت علوم به ما محور راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه را نمی‌داد، همانطور که هم اکنون مجوز ایجاد پارک را در دانشگاه به ما نمی‌دهند با وجود اینکه دو سالی می‌شود در تلاش دریافت مجوز هستیم و ۳ تا ۴ هزار هکتار برای آن اختصاص داده ایم، البته مراکز رشد ما به عنوان مراکز نمونه کشوری شناخته شد.

او اضافه کرد: در حال حاضر دارای ۴ مرکز رشد هستیم که ۳ عدد آن در درون دانشگاست تا دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه فقط کلاس نبینند، بلکه در مراکز رشد فعالیت‌های نوآوری و خلاقیت انجام دهند و با افتتاح امروز تمام دانشگاه علامه طباطبایی به یک اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری بدل خواهد شد و به اینصورت می‌توانیم فعالیت‌های بین اللملی را ایجاد کنیم تا بتوانیم به عنوان دانشگاه نمونه کشوری در زمینه اکوسیستم کارآفرینی شناخته شویم.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا