سرمایه‌گذاری امارات در فناوری بلاکچین

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کارشناس ارز دیجیتال گفت: دولت‌های کشور‌های توسعه یافته به قدری به استفاده از ابزار‌ها و فناوری‌های نوین اهمیت می‌دهند و در اقتصاد خود برای آن جا باز کرده اند که این موضوع زمینه‌های لازم را برای جذب کارآفرینان و ایده‌های نو و کسانی که محصولات تازه‌ای دارند باز می‌کند.

به گزارش کارآفرینی پرس، رمزارز‌ها به عنوان ارز‌های دیجیتال و فناوری‌های روز که شاید بیشتر مردم از چگونگی سرمایه گذاری در آن و آینده این بازار‌ها اطلاع چندانی نداشته باشند. امروز رمزارز‌ها در دنیا به سرعت جای خود را باز کرده و دولت‌ها مترصد این موضوع هستند تا با شناخت هر چه بیشتر و استفاده از مزایای رمرز ارز‌ها و فناوری بلاکچین اقتصاد خود را توسعه دهند. محمد رضا قدوسی؛ کارشناس رمز ارز و بلاکچین در گفتگو با دانشجو به تبیین این موضوع پرداخته است که دولت آقای رئیسی به چه شکل و چگونه باید با ابزار‌های جدید مالی و فناوری‌های روز دنیا برخورد کند که در‌های توسعه به روی اقتصاد ایران باز شود.

کارشناس ارز‌های دیجیتال با تاکید براینکه دولت باید به مساله رمز ارز‌ها توجه کند گفت: واقعیت این است که توجه دولت سیزدهم به مساله‌ای با نام فناوری‌ها و ارز‌های نوین و موضوعی به نام بلاکچین یک موضوع مبسوط است که برای آشنایی و استفاده از آن در دنیای امروز دولت باید وقت کافی برای این موضوع گذاشته باشد، لذا امیدواریم دولت آقای رئیسی در این موضوع اطلاعات کافی کسب کنند، اما به صورت کلی استفاده از فناوری‌های نوین یکی از ابزار‌ها و پیشران‌های توسعه اقتصادی به شمار می‌رود که اصولا دولت‌های کشور‌های پیشرفته بدان متوسل شده و آینده اقتصاد خود را به استفاده از این ابزار‌ها گره زده اند.

قدوسی در این باره خاطر نشان کرد: دولت‌ها برای توسعه اقتصادی خود از چندین ابزار استفاده می‌کنند و چندین راهکار را به کار می‌گیرند، مثل تعاملات تجاری و افزایش ارتباطات اقتصادی با کشور‌های دیگر، مثل جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه اقتصاد و صنعت، یا ایجاد جذابیت در داخل کشور برای جذب سرمایه‌های داخلی.

وی در این زمینه تصریح کرد:، اما در عصر ارتباطات یکی از راهکار‌ها و رویکرد‌هایی که دولت‌های کنونی برای توسعه اقتصادی و پیشرفت خود بکار می‌گیرند استفاده از فناوری‌های نوین است. به عبارت دیگر دولت‌های کشور‌های توسعه یافته به قدری به استفاده از ابزار‌ها و فناوری‌های نوین اهمیت می‌دهند و در اقتصاد خود برای آن جا باز کرده اند که این موضوع زمینه‌های لازم را برای جذب کارآفرینان و ایده‌های نو و کسانی که محصولات تازه‌ای دارند باز می‌کند.

قدوسی در این باره خاطر نشان کرد: در حال حاضر که در مورد بلاک چین صحبت می‌کنیم کشور‌های نزدیک ایران، کشور‌های همسایه و منطقه‌ای مثل امارات متحده عربی علاوه بر داشتن رویکرد گسترش تجارت خارجی و تعاملات اقتصادی که سعی می‌کنند با کشور‌های مختلف برای سرمایه گذاری و تبادلات تجاری، تفاهم نامه امضاء کنند، به شدت روی بلاک چین‌ها و هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده اند، چرا که معتقدند در خاورمیانه جدید که چند سال آینده شاهد آن خواهیم بود کشور‌ها دیگر نمی‌توانند مرز‌های اقتصادی خود را روی مرز‌های جغرافیایی تعیین‌کنند.

کارشناس ارز دیجیتال اضافه کرد: یعنی افراد هر گونه تجارتی خارج از مرز‌ها و از طریق فناوری‌های نوین انجام می‌دهند. در حال حاضر شاهد هستیم بسیاری از ایرانیان روی ارز‌های جدید یا رمز ارز‌ها سرمایه گذاری می‌کنند. امروز خیلی از ایرانی‌ها نیز مانند سایر مردم جهان در بازار ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند، بنابراین هیچ گریزی از این مساله نیست یعنی دولت‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند با قوانین دستوری جلوی پیشرفت‌های دنیای جدید بایستند، چرا که اقتصاد دیجیتالی به صورت هوشمند و فرامرزی عمل می‌کند و از مرز‌های جغرافیایی عقب نمی‌ماند؛ بنابراین اگر قرار است در این حوزه مهم از دنیا عقب نمانیم و سرمایه‌های داخلی از کشور بیرون نرود برای جذب و نگهداشت سرمایه داخلی گریزی نیست که دولت باید رویکرد و قوانین متقنی نسبت به فناوری‌های روز و رمز ارز‌ها داشته باشد.

قدوسی خاطر نشان کرد: یعنی دولت قوانین را به گونه‌ای تعریف کند که کارآفرینان ایرانی به ماندن در ایران و سرمایه گذاری در این حوزه‌ها رغبت داشته باشند و به دلیل عدم محدودیت‌های دولتی در خارج از کشور فعالیت نکنند. ضمن اینکه اگر دولت چنین سیاستی را اتخاذ کند و زمینه‌های لازم را برای این موضوع فراهم کند حتما سرمایه گذاران خارجی مایل به سرمایه گذاری در ایران می‌شوند.

کارشناس بلاکچین و رمزارز در پایان افزود: در حال حاضر مجموعه‌ای مثل کوین بیس که در آمریکا مستقر است دو ماه گذشته در آمریکا عرضه اولیه سهام کرد و توانست معادل کل ارزش سهام فیس بوک و یک استارت‌آپ قدرتمند و با سابقه پیشی بگیرد. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که ۸۰ درصد معامله‌گران صرافی خارج از آمریکا وارد این پلتفرم می‌شوند، این موضوع نشان می‌دهد وقتی پلتفرم و رگلاتوری مرتب و منظمی داشته باشید که افراد نگران سرمایه خود نباشند قطعا در آن پلتفرم سرمایه گذاری می‌کنند و سرمایه‌های مردم دیگر از کشور خارج نمی‌شود، لذا به نظر می‌رسد دولت آقای رئیسی برای بهبود وضعیت اقتصادی باید توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری دانشجو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا