سیدحسین شاهچراغ: جامعه امروز نیاز به تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی دارد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: جامعه امروز نیاز به تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی دارد و رسانه‌ها در انجام این مسئولیت با فنی و حرفه‌ای همکاری کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس، سید حسین شاهچراغ گفت: لازم است نگاه جوانان از مدرک گرایی به مهارت آموزی تغییر کند و توانمندی‌های جوانان اگر با فرصت‌های شغلی هماهنگ باشد اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: امروزه نیاز به نهضت مهارت آموزی به ویژه بین دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است. زیرا بسیاری از نهادهای نیازمند نیروی کار، در یافتن نیروی متخصص مشکل دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۴۷ درصد از بیکاران کشور دانش آموختگان دانشگاه‌ها هستند و این آمار در استان دانشگاهی سمنان به ۵۷ درصد می‌رسد. بنابراین ایجاد مراکز مهارت آموزی در دانشگاه‌ها اولویت آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور است.

شاهچراغ بیان کرد: از وظایف مهم دیگر فنی و حرفه‌ای آموزش حین کار و ارتقای مهارت شغلی نیروهای کار است؛ به همین منظور، افزایش و تقویت مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: پایان سال گذشته ۱۱ مرکز جوارکارگاهی در استان سمنان وجود داشت و اکنون با افزایش ۶ مرکز جدید، تعداد مراکز جوارکارگای استان به ۱۷ عدد رسید و این روند افزایش تا پایان سال ادامه دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۵۰ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سال گذشته و امسال به صورت سفارش محور برگزار شد  زیرا بازدهی آموزش سفارش محور بیشتر است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا