حسین بیرانوند: صندوق کارآفرینی امید برنامه‌های مختلفی در مناطق محروم و کم‌برخوردار دارد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون، ۱۰ هزار شغل در استان ایجاد شده است، گفت: اثربخشی این طرح‌ها ۹۷ درصد برآورد شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، حسین بیرانوند ۱۷ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: روز خبرنگار، تقدیر از افرادی است که به بیان حقایق می‌پردازند و دیده‌بانان امین جامعه هستند.

وی در ادامه درخصوص اقدامات صندوق کارآفرینی امید، تصریح کرد: رسالت این صندوق، حمایت از طرح‌های خُرد، متوسط و بزرگ است، به‌طوری که از ابتدای سال گذشته تاکنون، ۱۲ هزار و ۱۷۶ فقره تسهیلات در اشتغال و کارآفرینی پرداخت شده است.

بیرانوند ادامه داد: حدود ۷۲۰۰ فقره تسهیلات اشتغال در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده که از این میزان، ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات مربوط به حوزه اشتغال است، در مجموع ۲۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به قسمت‌های مختلف مانند صنعت، بوم‌گردی، کشاورزی، صنایع دستی و … اختصاص یافته و ۱۰ هزار فرصت شغلی فراهم شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بالغ بر ۴۸۰۰ فقره تسهیلات ضروری برای درمان و رفع مشکلات معیشتی مردم و در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان توسط صندوق کارآفرینی امید استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید برنامه‌های مختلفی در مناطق محروم و کم‌برخوردار دارد، افزود: پیاده‌سازی استراتژیک برنامه‌های کارآفرینی در روستاها، طرح روستای بدون بیکار، مستندسازی کسب و کارها با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی و حمایت از زنان از جمله برنامه‌های این صندوق در روستاها بوده است.

بیرانوند افزود: برگزاری وبینارهای آموزشی با هدف برگزاری دوره‌ها، راه‌اندازی باشگاه مشتریان، برگزاری جشنواره‌های محلی با هدف توسعه بازار و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها با هدف جامعه محلی از جمله دیگر اقدامات صندوق کارآفرینی بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از سوی این صندوق، تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان جهادکشاورزی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارک علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میراث فرهنگی، بنیاد برکت‌، بنیاد علوی و … با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک منعقد شده است.

وی به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری برای اشتغال‌زایی اشاره و بیان کرد: طبیعت بکر و خدادادی در زمینه گردشگری، صنایع دستی، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌ها به‌حساب می‌آید.

بیرانوند یادآور شد: در سال ۹۷ بالغ بر ۱۳۲۵ فقره تسهیلات معادل ۷۱ میلیارد تومان اعتبار در زمینه اشتغال روستایی و در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات توسط صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری دریافت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری تعداد کل نیروهای این صندوق را در استان، ۳۰ نفر عنوان و بیان کرد: در هر شهرستان نیز یک نمایندگی وجود دارد، اما با وجود تعداد نیروی کم، خدمات صندوق چشم‌گیر است.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌ای در راستای طرح‌های اشتغالزایی در روستاها تعریف شده است، افزود: افراد می‌توانند طرح‌های خود را در آن سامانه ثبت کنند، اگر طرح توجیه مالی داشته باشد، فرد به سمت طرح مدنظر هدایت می‌شود، طرح‌هایی مانند شیلات، تولید و بسته‌بندی محصولات دامی، خدمات فناوری و اطلاعات، گردشگری و بوم‌گردی از جمله طرح‌های مهم برای اشتغالزایی در روستاها است.

بیرانوند گفت: از سال ۹۹ تاکنون ۱۰ هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده که اثربخشی طرح‌ها ۹۷ درصد بوده، همچنین ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که البته توجیه و طرح مدنظر میزان اشتغالزایی آن را رقم می‌زند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هنگام مطرح شدن یک طرح، بازار فروش، نقاط ضعف و قوت آن طرح، به کارآفرینان ارائه می‌شود، ادامه داد: طرح پالایش شده و خطرات احتمالی مسیر به شخص کارآفرین یادآور می‌شود.

بیرانوند در پایان بیان کرد: فرهنگ کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری ضعیف است و این مسئله نیازمند هماهنگی و همکاری همه ارگان‌ها است.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید: طی ۸ سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط این صندوق پرداخت شده است

صندوق کارآفرینی امید در زمینه کسب کار‌های روستایی و کوچک فعالیت می‌کند

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا