ویژگی‌های یک کارآفرین موفق چیست؟

یک کارشناس حوزه مدیریت کسب و کار گفت: کارآفرینان باید به مواجهه با ریسک‌ها و چالش‌ها تسلط داشته باشند و به دنبال فرصت‌های نوآورانه باشند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن خدادادی کارشناس حوزه مدیریت کسب و کار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه کارآفرین فردی است که تصمیم می‌گیرد یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کند و مسئولیت اداره و راهبری آن را به عهده بگیرد افزود: کارآفرینان افرادی هستند که با ایجاد و توسعه ایده‌ها، خلق محصولات یا خدمات جدید و مدیریت کسب‌وکار‌های خود، نقشی بسیار مهم در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال ایفا می‌کنند.

وی بااشاره به ویژگی کارآفرینان موفق گفت: نوآوری یا توانایی خلق و اجرای ایده‌ها و محصولات جدید با هدف رفع نیاز‌های بازار در کنار توانایی مقابله با ریسک‌ها و تصمیم‌گیری در مواجه با شرایط نامطلوب می‌تواند به توسعه یک کسب و کار کمک کند.

خدادای با اشاره به اینکه برخی از کارافرینان قابلیت سازگاری با تغییرات بازار و تکنولوژی و ایجاد تغییرات در کسب‌وکار خود را ندراند، افزود:

کارآفرینی به عنوان یک فرآیند پویا و پیچیده، نیازمند ایجاد و تعادل این ویژگی‌ها است تا کسب‌وکار‌ها به سوی موفقیت حرکت کنند.

کارشناس حوزه کسب و کار افزود: کارآفرینان افرادی هستند که کسب‌وکار‌های خود را راه‌اندازی می‌کنند و مسئولیت اداره و راهبری کسب‌وکار را بر عهده دارند. برخلاف کارمندان، که در سازمان‌ها به عنوان اجزایی از ساختار کلی کار می‌کنند، کارآفرینان به عنوان مالکان و مدیران کسب‌وکار‌های خود ایفای نقش می‌کنند.

خدادادی با اشاره به مراحل تبدیل شدن به یک کار آفرین موفق گفت: مرحله اول شناسایی ایده موفق است، یعنی کارافرین یک ایده نوآورانه و بازارپسند را شناسایی می‌کند و سپس با برنامه‌ریزی موشکافانه که اطلاعات مالی، بازاریابی، عملیات، و منابع انسانی را در بر می‌گیرد وارد بازار کار می‌شود.

وی افزود: مدیریت مالی موثر، پیش‌بینی هزینه‌ها و تأمین منابع مالی برای ادامه کار مهم هستند.

وی گفت: ارتباط با افراد موفق در حوزه خود، شرکت در رویداد‌ها و جلسات شبکه‌سازی به ایجاد یک شبکه حرفه‌ای کمک می‌کند.

خدادای با بیان اینکه شکست‌ها در کسب‌وکار‌ها بخش طبیعی از مسیر موفقیت هستند و می‌توانند فرصت‌های یادگیری ارزشمندی ایجاد کنند، گفت: عدم توسعه برنامه‌ها و استراتژی‌های مفصل برای مواجهه با چالش‌ها و تغییرات بازار و توجه نکردن به تغییرات نیاز‌های مشتریان و عدم ارتباط فعال با بازار، به شکست یک کار افرین سرعت می‌بخشد.

وی افزود: ناتوانی در مقابله با رقبا یا عدم تمایل به ایجاد ارزش افزوده مناسب و همچنین عدم به نمایش گذاشتن محصولات یا خدمات به درستی و جلب توجه مشتریان از جمله اشتاباهات کار آفرینان است.

کارشناس حوزه کسب و کار گفت: مهمترین نکته در مواجهه با شکست‌ها این است که از آن‌ها به عنوان فرصت‌هایی برای یادگیری استفاده کنید و تغییرات لازم را در کسب‌وکار خود ایجاد کنید. هر شکست، یک گام به سوی یادگیری و بهبود است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا