50 درصد از شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دانش‌بنیان هستند

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از شرکت‌های مستقر در این مجموعه، مجوز دانش‌بنیان دارند و هدف ما این است که همه شرکت‌های فناور شهرک این مجوز را دریافت کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، احسان یزدیان افزود: در زمان حاضر ۷۰۰ واحد اعم از هسته های فناور و شرکت های فناور و دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر و فعال است که تاکنون حدود ۳۰۰ شرکت از بین آنها موفق به دریافت مجوز دانش بنیان شده اند.

وی با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی برای تشویق شرکت های فناور بمنظور اخذ مجوز دانش‌بنیانی هستیم، اظهار داشت: واحدهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از مزایا و تسهیلاتی مانند معافیت مالیاتی برخوردارند اما اگر مجوز دانش‌بنیانی دریافت کنند امتیازهای دیگری نیز به آنها تعلق می گیرد.

یزدیان با اشاره به اینکه در تعداد شرکت های دانش‌بنیان رتبه دوم کشوری را داریم، اضافه کرد: ۱۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در اصفهان مستقرند که در برخی حوزه‌های تخصصی مانند ساخت و تولید و تجهیزات پزشکی به ۱۴ درصد می رسد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۹ هزار نفر نیروی انسانی متخصص در واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول کار هستند، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد آنها بانوان هستند و ۵۳ درصد آنها را افراد زیر ۳۵ سال تشکیل می دهند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: گردش مالی واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در این شهرک در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بود و امیدواریم امسال افزایش یابد و ۲ برابر شود.

یزدیان با بیان اینکه حدود ۵۰ شرکت مستقر در این شهرک، فروش بالای ۵۰۰ میلیارد ریال داشتند که در حوزه فناوری کشور رقم خوبی است، افزود: امید است در آینده به فروش بالای یکهزار میلیارد ریال برای حدود ۵۰ شرکت برسیم.

وی با اشاره به فعالیت پنج پارک تخصصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، خاطرنشان کرد: در کنار این پارک‌ها، خوشه‌های تخصصی مانند «لیزر» و «پهپاد» نیز شکل گرفته است.

پارک‌های تخصصی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه های « فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «نفت، گاز و انرژی» ، «فولاد و صنایع فلزی»، «کشاورزی و محیط زیست» و سلامت است.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین گفت: مهمترین وظیفه‌ای که اکنون این شهرک به عهده دارد، توسعه بازار شرکت‌های مستقر در شهرک و سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه فناوری و گسترش همکاری با دیگر بخش‌ها بویژه صنایع بزرگ کشور است.

یزدیان با اشاره به راه‌اندازی قطب (هاب) سرمایه گذاری فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های مستمر این قطب، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش فناوری استان و کشور است و هر فردی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و توسعه آن را داشته باشد می‌تواند از این طریق اقدام کند.

وی ادامه داد: تاکنون طرح‌های متنوعی در حوزه فناوری برای تامین مالی و سرمایه‌گذاری از طریق این قطب معرفی شده است.

یزدیان به ارتباط نظام‌مند شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با صنایع بزرگ کشور اشاره و تصریح کرد: با توسعه این ارتباطات و همکاری‌ها به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در شهرک کمک می‌شود تا با این صنایع بزرگ، راحتتر ارتباط برقرار کرده و بتوانند محصولات خود را بیشتر وارد بازار کنند.

به گزارش ایرنا، اصفهان نخستین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را در خود دارد که ایده ایجاد پارک‌های علم و فناوری از آن از سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و امروزه این شهرک در سایه حمایت دولت و تلاش فناوران و بخش خصوصی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های دانش‌بنیان ایران با حدود ۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش‌بنیان به‌شمار می‌آید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا