استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران یک چهار راه ترانزیتی است که می‌تواند با تکمیل تجهیزات نقش خود را در منطقه تقویت کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران یک چهارراه ترانزیتی است که با توجه به موقعیت استراتژیک و ظرفیت‌های بالای ترانزیتی می‌تواند با تکمیل تجهیزات در حوزه‌های نرم‌افزار و سخت‌افزاری، نقش خود را در منطقه تقویت کند.

 هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  آغاز به کار کرد.

شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل  وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۵ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه شرکت کردند و از امروز آغاز شده و تا ۲۹ آذر ادامه دارد.

به گفته وی امروز بحث حمل و نقل به دلیل آنکه زیرساخت مسائل اقتصادی است بسیار حائز اهمیت  بوده و  حمل و نقل با تمامی اقشار مردم در ارتباط است و آگاهی از نیازهای حمل و نقل و استفاده از تکنولوژی ها برای برطرف کردن نیازها تاثیر زیادی بر زندگی مردم دارد.

او افزود:  ایران با توجه به اینکه نیاز به حمل ونقل دارد باید از فرصت ایجاد شده در حوزه حمل و نقل استفاده کامل کند و با تلاش شما  دست‌اندرکاران در حوزه حمل و نقل از این فرصت ها استفاده کند.کریدورهای ترانزیتی  در کشور بسیار حائز اهمیت است چراکه مسائل اقتصادی به مسائل ترانزیت و مسائل بین المللی گره خورده است. حمل و نقل و لجستیک با یکدیگر در ارتباط  است و  لجستیک به عنوان  مراکز توزیع کالا به شمار می رود و بهره وری در سیستم توزیع را افزایش  می دهد و به دنبال  آن بحث کریدورهای تجاری مطرح می شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران بین آسیا و اروپا  قرار دارد و کریدورهای ترانزیتی به عنوان زیربنا و زیرساخت کریدورهای تجاری به شمار می رود بنابراین در حمل و نقل بحث کریدورهای  ترانزیتی حائز اهمیت است و ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته است. در این نمایشگاه  توجه بسیار  زیادی به  اتصال شبکه‌های مختلف جاده ای و پروژه‌های کلان است. در صنعت حمل و نقل باعث ایجاد تحول  می شود  و موجب ایجاد تعامل بین شرکت های دانش بنیان  است.

 افندی زاده همچنین گفت:  ایران با ۲هزار  و ۵۰۰ کیلومتر مرز آبی و ارتباط با ۱۳ کشور دارای مرز  آبی و جاده ای است که  این خود بسیار اهمیت دارد و امیدواریم بتوانیم از این طریق شاهد جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی باشیم. در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و سایر شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل، حاصل تلاش‌های خود را در زمینه مصالح، زیرساخت‌ها، تجهیزات و ماشین آلات به نمایش می‌گذارند.

افندی‌زاده با تأکید بر اینکه امروز در زمینه‌های زیرساختی و نرم افزاری در حوزه حمل‌و نقل نیاز به تحول و نوآوری داریم، تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان در چند سال اخیر در این زمینه تلاش کرده‌اند و آخرین فناوری‌های خود را در این نمایشگاه ارائه می‌کنند.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از حوزه‌های ارائه خدمات و محصولات در هفتمین نمایشگاه حمل‌ و نقل، لجستیک و صنایع وابسته را محصولات صنعتی مورد استفاده در حوزه راهداری و راه‌سازی دانست که باید استاندارد آن‌ها تضمین شده و بازار آن‌ها فراهم شود. نیازهای بخش دولتی در حوزه حمل‌ و نقل در این نمایشگاه مطرح می‌شود تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند راهکارهای مؤثر و ظرفیت‌های خود را برای پاسخ‌گویی به این نیازها ارائه دهند.

افندی‌زاده مهم‌ترین هدف این نمایشگاه را تبادل افکار در خصوص نیازها و توانمندی‌ها دانست و گفت: باید محافلی برای ارائه ایده‌ها و توانمندی‌های نخبگان فراهم شود و این نمایشگاه با برگزاری کارگاه‌های تخصصی این بستر را فراهم می‌کند. برپایی میز خدمت توسط شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته وزارت راه و شهرسازی به‌ منظور تعامل با مردم از دیگر امکانات خوب این نمایشگاه است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا