علیرضا قاسمی‌فرزاد: اراضی شهرک صنایع‌های‌تک همدان از ۵۰ به ۵۰۰ هکتار افزایش می‌یابد

استاندار همدان اعلام کرد: در آینده نزدیک مساحت اراضی در اختیار شهرک صنایع‌های‌تک یا فناور در استان از ۵۰ به ۵۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد سه‌شنبه ۲ آبان‌ در ستاد دانش‌بنیان استان همدان، با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به مسائل و مشکلات اجتماع نگاه مأموریت‌محور داشته باشند، گفت: دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و تقویت این حوزه را از اولویت‌های خود می‌داند.

وی اظهار کرد: استفاده از رویکرد فناورانه در بخش کشاورزی و استفاده از آب و افزایش کیفیت محصول مهم است و درخواست توجه دست‌اندرکاران این بخش و کشاورزان به این مسأله حائز اهمیت است.

قاسمی‌فرزاد افزود: استان همدان با جدیت برای دانش‌بنیان کردن محصولات و تولیدات خود پیگیر است تا بتواند به ارزش‌افزوده بیشتری از محصولات دست پیدا کند و در این رابطه آسیب‌شناسی از فعالیت شرکت‌های بزرگ، ضروری است و ایجاد بخش‌های فناور در آن اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای ۱۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: برخی از این فضاها ظرفیت خوبی برای فعالیت دانش‌بنیان‌ها و جذب گردشگر در استان است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: میزان اراضی در اختیار شهرک صنایع های‌تک یا فناور در استان از ۵۰ به ۵۰۰ هکتار در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت و دادن اختیارات به استان‌ها در این زمینه نیز می‌تواند موجب رشد فناورانه محصولات تولیدی در مناطق مختلف شود.

به گفته استاندار همدان، در استان همدان ۳۴۰ واحد فناور و ۷۴ شرکت دانش بنیان فعال است.

انتهای پیام 

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا