۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تعریف می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به منظور توسعه فناورین های نوین و دانش بنیان کشور طی ۲ سال آینده ۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه تعریف می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمدجواد صدری‌مهر روز سه شنبه در نشست ستاد دانش بنیان استان همدان افزود: فعالیت فناوری‌های دانش بنیان در همدان به سمت اقتصادی می‌رود که این مساله گام مهمی برای رشد فناوری در این استان است.

وی ادامه داد: در دنیای فناوری و در استارت آپ ها جلوتر از بقیه کشورها هستیم اما نتوانسته ایم آنها را در شرکت‌های بزرگ اجرایی کنیم و در این بخش عقب هستیم.

این مسوول معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تاکید کرد: فناوری ها و فعالیت های دانش بنیان باید بتواند به اقتصاد و صنعتی سازی تبدیل شود تا بهره لازم در جامعه از آن گرفته شود.

وی، یکی از راه‌های موفقیت دانش بنیان ها را ایجاد مراکز هم آفرینی برای نزدیک کردن دانشگاه ها و مراکز علمی به مشکلات مساله محور دانست و خواستار حرکت دانشگاه ها به این سمت شد.

صدری مهر گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری می تواند منابع و اختیارات را به استان‌های پیشرو در فناوری تفویض کند که یکی از این استان ها همدان است.

وی با بیان انیکه بخش های خصوصی توانمند در زمینه دانش بنیان باید ایجاد شود یادآور شد: باید اعتبار مالیاتی صنایع بزرگ در بخش های پژوهشی و تحقیقاتی و فناورانه هزینه شود تا ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.

معاون علمی و فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تاکید کرد: از ایجاد کارخانه نوآوری حمایت می کنیم تا بتواند کمک خوبی برای پیشرفت اقتصاد کشور باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا