یوسف شعبانی: بیش از ۲۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در استان همدان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات از اعتبارات تکلیفی اشتغال استان همدان در ۶ ماهه نخست سال جاری به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، یوسف شعبانی، اظهار کرد: این میزان تسهیلات پرداختی در ۶ ماهه نخست سال جاری توسط ۲۰ بانک عامل دولتی و خصوصی در استان ابلاغ و جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ در نیمه نخست سال جاری در همدان پرداخت شده است،گفت: دستگاه هایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)،بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد شهید، بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری، بنیاد مستضعفان، معاونت وظیفه عموم نیروهای مسلح مشمول دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، میزان تسهیلات پرداختی در قالب تبصره ۱۸ و تفاهم نامه ها را در نیمه نخست امسال هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با هدف اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی و دانش آموختگان دانشگاهی پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: هفت هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات طرح های سفر رییس جمهور به همدان در نیمه نخست سال جاری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای مشاغل خانگی همدان

شعبانی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم برای رشد تولید و اشتغال تلاش مضاعف و شبانه روزی دارد،گفت: در کنار وام های پرداختی یاد شده، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) در همدان پرداخت شد.

وی ادامه داد: این میزان تسهیلات مشاغل خانگی از طریق چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ و جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود چهاردرصد از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌ شود و جامعه هدف این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه ۶۲۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط در استان همدان ثبت شده است اظهار داشت: بیشترین استقبال از طرح های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و مواد غذایی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی حمایت مالی می‌شوند،افزود: تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در صدور مجوزهای کسب‌وکار، به‌ویژه مجوز مشاغل خانگی از جمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه اشتغال‌زایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، سقف پرداخت وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به هر نفر را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: باز پرداخت این تسهیلات هفت ساله با سود چهار درصد است.

شعبانی یادآور شد: ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک از سیاست های دولت مردمی سیزدهم است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. باسلام متاسفانه سازمان تامین اجتماعی جهت کسب منافع شخصی حقوق کارگران وسازمان درحال ورشکستگی را طلب وحتی با رای اداره کار واعمال ماده۱۴۸ اجرا نمیکند واز مشاغل خرد بازدید نمیکند ومن به عنوان مشاور ق کار از مدیرکل تامین استان همدان/جمور.ریز تامین اجتماعی نهاوند /یاری به وزیرشکایت دارم وتاریخ۱۹/۰۸/۱۴۱هم به بازرسی ریاست جمهوری شکایت کردم لطفا چاپ شود
    مهندس رضا سنگ سفیدی ازنهاوند/همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا