درباره پیشنهاد حداقل مالیات برای دانش‌بنیان‌های فعال در حوزه ژنتیک و زیست‌فناوری

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ایران به حداقل رساندن مالیات شرکت‌های دانش بنیان و شرکت نوپا را در زمینه زیست فناوری و ژنتیک خواستار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جواد محمدی در پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی زیست فناوری گفت: پیشنهاد به حداقل رسیدن مالیات شرکت‌های دانش بنیان و شرکت نوپا در زمینه زیست‌فناوری و ژنتیک موجب افزایش رشد سرعت تولید علم شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ایران با اشاره به حمایت دولت و مجلس در قالب برنامه هفتم از حوزه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، افزود: افزایش تعامل بیشتر با مراکز تصمیم ساز موجب آثار علمی بیشتری می‌شود و هرچقدر همکاری با این مراکز بیشتر شود در تولید علم کار‌های بیشتری انجام خواهد گرفت.

جواد محمدی گفت: در زمینه مهندسی ژنتیک همگام با کشور‌های پیشرفته دنیا گام برداشته ایم و در مرز دانش حرکت می‌کنیم و در فناوری‌های پیشرفته دنیا حرف برای گفتن داریم و زمانی که زمینه‌های لازم برای جوانان فراهم شود، دانشمندان جوان ایران اقدامات درخشانی را انجام می‌دهند.

صادق شجاعی عضو هیئت مدیره انجمن زیست فناوری نیز گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی اقدامات درخشانی انجام دادند و اکنون دانشمندان جوان کیت‌های تست سریع را در کشور تولید می‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن زیست فناوری افزود: تولید کیت‌های تشخیصی موجب صرفه جویی ارزی دومیلیون دلاری شده است و دانشمندان ایران توانستند که کیت‌های تشخیص کرونا را تولید کنند.

همچنین زینلی رئیس انجمن ایران زیست فناوری گفت: کیفیت مقالات ایران در زمینه صنعت دارویی خوب ارزیابی شده است؛ حوزه زیست فناوری ایران صادرات خوبی داشته است و شرکت‌های دانش بنیان جهش زیادی در زمینه‌های بالا داشته‌اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا