صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تاسیسات حمایت می‌کند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تاسیسات ارائه شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما؛ دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری صبح امروز یکشنبه ۱۶ مهر ماه از غرفه اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در بیست و دومین نمایشگاه بین‌‎المللی تأسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، تهویه مطبوع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کرد و در حاشیه این بازدید، از ۶ محصول جدید دانش‌بنیان نیز رونمایی شد.

خیاطیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه تأسیسات به صورت عمده شاهد دو دسته فناوری هستیم، اظهار کرد: دسته اول شامل فناوری‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است که منجر به هوشمند‌سازی این حوزه می‌شود که در نهایت به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند و دسته دوم نیز مربوط به حوزه فناوری نانو و مواد پیشرفته است که نمونه‌های آن را در انواع نانوفیلتر‌ها و تصفیه آب شاهد هستیم که این حوزه نیز به ارتقاء بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.
وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های متعدد فعال در حوزه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی تأکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در این حوزه را مورد حمایت قرار داده و بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی را به این شرکت‌ها ارائه کرده است. امروز نیز در این نمایشگاه و با رونمایی از این ۶ محصول جدید، شاهد به ثمر نشستن بخشی از تلاش‌های این شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. با توجه به شرایطی که کشور در حوزه مصرف انرژی به ویژه برق و آب دارد، توسعه این نوع فناوری‌ها، کمک شایانی به مصرف بهینه انرژی در کشور خواهد بود.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پاسخ به پرسشی درباره انتقاد شرکت‌های تولیدکننده داخلی از ورود محصولات خارجی که نمونه‌های باکیفیتی در داخل دارند، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات شاهد واردات برخی محصولات خارجی هستیم که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور تولید شده‌اند. در این زمینه، قوانین مشخصی داریم و تأکید رییس جمهور است که هیچ نهاد یا دستگاه دولتی اجازه واردات محصول مشابه خارجی که با کیفیت و استاندارد‌های لازم در داخل کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود را ندارد. در این زمینه وزارت صمت نیز، آیین‌نامه‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد و این موضوع نیز به دقت توسط نهاد‌های نظارتی، رصد می‌شود.
خیاطیان در پایان با تأکید بر حمایت همه‌جانبه دولت سیزدهم از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: همه دولت‌ها و کشورها، حتی در کشور‌های پیشرفته و توسعه‌ یافته از بازار داخلی خود حمایت می‌کنند. ما نیز در عین کمک به توسعه رقابت‌پذیری شرکت‌ها، نباید در‌های کشور را به راحتی به روی محصولات خارجی باز بگذاریم. در شرایطی که شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولی با همان کیفیت و در بالاترین سطح استاندارد تولید می‌کنند، باید مانع از ورود محصولات خارجی به کشور شویم و این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا