سامانه نظام جامع اطلاع‌‌رسانی بازار کار راه‌اندازی خواهد شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاع‌‌رسانی بازار کار خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاع‌‌رسانی بازار کار، تجزیه‌وتحلیل شغلی تمام مردم ایران انجام و اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از برنا، محمود کریمی بیرانوند در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه سامانه رصد اشتغال با هدف شفاف‌کردن ارائه آمار اشتغال راه‌اندازی شده و ابزاری اختیار همه دستگاه‌ها قرار داده که دائماً خود را ارزیابی کنند گفت: در این سامانه 18 هزار کاربر دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند که به‌نوعی لشکر اشتغال دولت محسوب می‌شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که در سامانه جستجوی شغل، اطلاعات جویندگان کار شفاف می‌شود، ادامه داد: سامانه جستجوی شغل با هدف اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات کاریابی‌ها و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی راه‌اندازی شده و بر اساس تحلیل این سامانه سیاست‌گذاری‌های کلان انجام خواهد شدو قرار است  این سامانه در ماه‌های پیش رو رونمایی شود.

وی افزود: وضعیت بازار اشتغال استان آذربایجان شرقی در وضعیت بهتری قرار دارد و میزان بیکاری این استان از میانگین کشوری پایین تراست.

کریمی بیرانوند با بیان این‌که  مهم‌ترین هدف اصلی سامانه رصد اشتغال، سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال است، ادامه داد: باتوجه‌به آمارها و اطلاعاتی که در این سامانه موجود است می‌توان سیاست‌گذاری مطلوبی در حوزه اشتغال تدوین کرد.

 وی افزود: هدف دیگر سامانه رصد اشتغال، نظارت بر حوزه اشتغال است و شفافیت در حوزه اشتغال سبب می‌شود نظارت بهتری بر آن انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد استان بیشتر به بخش خصوصی متکی است و می‌توان گفت اشتغال، تولید و ارزش‌افزوده آن معطوف به بخش خصوصی است.

محمد کلامی، افزود: موضوع اشتغال در استان آذربایجان شرقی متفاوت از بقیه استان‌هاست و کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی استان به سمت صنایع های‌تک و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان رفته‌اند که لازم است این موضوع در سهمیه‌های ایجاد اشتغال و تسهیلات این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تسهیلاتی که به شغل‌های دانش‌بنیان اختصاص داده می‌شود باید افزایش یابد و سیاست‌گذاری‌های کشوری با وضعیت متفاوت برخی استان‌ها در حوزه اشتغال برنامه‌ریزی شود.

کلامی با اشاره به این که دغدغه اصلی ما در استان سهم مشارکت بانوان در اقتصاد است گفت: سهم مشارکت بانوان در اقتصاد استان باید از ۱۵ درصد کنونی به ۲۰ درصد ارتقا یابد.

کلامی اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال برای تحصیل‌کردگان دانشگاهی نیز 11 درصد در نظر گرفته شده که انتظار داریم این رقم به 30 درصد با توجه ‌به نوع بیکاری استان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مطلوب ما اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است گفت: بخش عمده‌ای از 7 درصد بیکاری استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و پارک علم و فناوری، دانشگاه‌هاو دیگر نهادهای مسئول باید اشتغال این قشر را در  اولویت برنامه‌های خود قرار دهند..

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
برنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا