رضا اسدی فرد: 10 استان کشور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان تقویت می‌شوند

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ظرفیت‌های جدیدی برای 10 استان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد شده تا زیرساخت‌های آنها توسعه پیدا کند.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری عصر روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان در سالن یادگار امام استانداری سمنان اظهار کرد: همه دوست داریم تا شاهد رشد و توسعه در استان سمنان باشیم.

وی بیان کرد: سمنان، استان پهناوری محسوب می‌شود و لازم است تا زیرساخت‌های مناسب در شهرستان‌های استان ایجاد شود.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: شرکت‌های استان سمنان به‌ویژه شرکت‌های فعال در حوزه‌های قطعه‌سازی، مواد شیمایی، فراوری معدنی و فناوری اطلاعات دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که می‌توانند به بازار ملی و بین‌المللی متصل شوند.

اسدی‌فرد اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به‌صورت جدی از حوزه دانش‌بنیان حمایت کرده و به آن اعتقاد دارند.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در دوره جدید تغییر ساختارهایی را به علت افزایش انتظارات از این حوزه در خود ایجاد کرده و این تغییر ساختار در راستای نقش‌آفرینی بهتر در حوزه اقتصادی است.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اضافه کرد: ظرفیت جدیدی برای 10 استان به‌عنوان برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد شده که ظرفیت‌های استان و معاونت علمی در یک برنامه دو ساله در کنار هم قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا زیرساخت‌های استان توسعه پیدا کند.

اسدی‌فرد بیان کرد:  بی‌تردید نیاز در حوزه زیر ساخت‌ها بیشتر از توانایی کشور است و در 10 ماهه اخیر، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه توسعه دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال استان تخصیص یافته و مساعدت شده است.

وی تصریح کرد:  یکی از راهکارها برای توسعه زیست‌بوم نوآوری استان، استفاده از اعتبار مالیاتی است که می‌تواند در قالب ساخت‌وساز و حتی تأمین تجهیزات از آن استفاده کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا