تخصیص ۱۰۰ نوع بسته حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حل مشکلات و چالش‌های گمرکی شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: ۱۰۰ نوع بسته حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، رضا اسدی‌فرد در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری دارویی، موضوع مالی، دریافت تسهیلات، صدور مجوزها برای شرکت‌های غذایی، دارویی، تجهیزات پزشکی و تجارت خارجی و گمرک را بخشی از مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ذکر کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که برای رفع این چالش‌ها چه تدابیری در نظر گرفته شده است اظهار کرد: برای هر کدام از این مشکلات در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب موضوعات راه حل‌هایی آماده کرده‌ایم برخی از این مشکلات حل شده و برخی دیگر به رای زنی با دستگاه‌های اجرایی نیازمند است.

اسدی فرد، مشکل گمرک را یکی از مشکلات جدی شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و گفت: تا سال گذشته مشکل گمرک یک مشکل جدی بود و اکنون حل شده است. 

وی ادامه داد: باید اشاره کنم  قبلا قطعات و ماژول‌هایی که در یک محصول نهایی استفاده می‌شد برای تایید استاندارد آن به سازمان ملی استاندارد ارسال می‌شد و آنها هم به یک آزمایشگاه همکار می‌فرستادند تا تایید کند و بتواند محصول را ترخیص کند. از آن جایی که خیلی از قطعات برای سازمان ملی استاندارد شناخته شده نبود و استانداردی برای آن نداشتند تا با آن تطبیق دهند این مشکلات به وجود می آمد. خوشبختانه در ابلاغیه جدید که به گمرک اعلام شده این مشکل شرکت های دانش بنیان برطرف شده و اگر شرکتی درخواست بدهد از طریق تایید سیستمی معاونت علمی حل می شود و فعلا در حوزه گمرک مشکل پیچیده ای نداریم.

وی با اشاره به تسهیلات گمرکی برای شرکت های دانش بنیان ادامه داد: همچنین تسهیلات دیگری در بحث ثبت سفارش، ورود موقت، تسهیل ترخیص و معافیت عوارض گمرکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که اخیرا در بسته حمایتی گمرکی ابلاغ شده و از طریق سایت و کانال های اطلاع رسانی دانش‌بنیان اطلاع رسانی شده است.

 معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اختصاص  ۱۰۰ نوع بسته حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و افزود: بسته‌های تشویقی خیلی مفصلی در حمایت از این شرکت‌ها طراحی شده که حدود ۱۰۰ نوع بسته حمایتی در سایت اعلام شده است.

وی گفت: حمایت مالی و تسهیلات مختلف از جمله سرمایه در گردش، نمونه‌سازی، توسعه زیرساخت که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می شود، حمایت‌های قانونی با نامه معاونت علمی اختصاص می یابد، در بحث زیست محیطی که به سازمان محیط زیست ارجاع می شود، حل مشکل سربازی نیروی انسانی، موضوعاتی ‌که به سازمان غذا و دارو ارجاع داده می‌شود با نامه معاونت علمی و فناوری تسهیل می‌شود.

اسدی‌فرد خاطرنشان کرد: همکاران ما در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند  با رجوع به سایت https://daneshbonyan.isti.ir از انواع بسته‌های حمایتی  پیش‌بینی شده مطلع شدند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا