یک بازار مصرف دائمی برای استارت‌آپ‌های محرومیت‌زدا تشکیل می‌شود

به گفته مدیر کل راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره)، نمایشگاه آبادیران برنامه‌ای ادامه‌دار و دائمی برای بازارسازی محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زداست.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، رویداد محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زدا با عنوان «آبادیران» و با هدف اتصال زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان ایران با چالش‌های مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته است که قرار است به بازارگاهی دائمی برای دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌هایی باشد که با ایده‌ها و طرح‌های خود به حل مسائل این مناطق می‌پردازند.

عرضه و تقاضا در بازار دائمی دانش‌بنیان‌ها

مهدی روح‌اللهی، مدیر کل راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به این موضوع که نمایشگاه یک فرصت دو الی سه روزه است، تصریح کرد: نمایشگاه نمی‌تواند بستری دائمی برای ارتباط بخشی دانش‌بنیان‌ها و نهادهای محرومیت‌زدا باشد. بنابراین، باید تمهیداتی بیندیشیم که بعد از نمایشگاه نیز بستری برای ارتباط آن ها به وجود بیاوریم. این نمایشگاه، در واقع فقط شروعی برای ارتباط دانش‌بنیان‌ها و نهادهای محرومیت‌زداست و نباید به این نمایشگاه چندروزه بسنده کرد و برنامه‌هایی دیده شده است که این روند ادامه یابد.

وی اعلام کرد: قرار است یک بازارگاه دائمی برای معرفی فناوری‌های فراگیر به مصرف‌کنندگان و دریافت نیازها از مناطق محروم ایجاد شود. این بستر به صورت دائمی به معرفی محصولات دانش‌بنیانی خواهد پرداخت و نهادهای محرومیت‌زدا به راحتی می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

مدیر کل راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: دانش‌بنیان‌ها موجودیت‌های نسبتاً جدیدی در اقتصاد کشور محسوب می‌شوند و از پویایی بالایی برخوردارند. خوب است از روش‌های نوین برای برقراری ارتباط با آن‌ها بهره ببریم. بازارسازی برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد و باید با استفاده از روش‌های مختلف به این سمت حرکت کنیم.

حمایت از کارآفرینی با فناوری‌های محرومیت‌زدا

روح‌اللهی ادامه داد: در گذشته تسهیلات را به صورت نقدی در اختیار متقاضیان مناطق محروم قرار می‌دادیم و حالا می‌توانیم به جای پول نقد، به مردم دستگاه‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل را به صورت لیزینگی ارائه دهیم تا کسب‌و‌کاری را شروع کنند.

مدیر کل راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن اشاره به مزیت‌های ارتباط دادن دانش‌بنیان‌ها با نهادهای محرومیت‌زدا در نمایشگاه «آبادیران» تصریح کرد: با استفاده از روش‌های ابتکاری می‌توانیم ضمن کمک به متقاضیان به بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مبادرت کنیم.

وی یادآوری کرد: از آن‌جایی‌که ما در حوزه اشتغال و کمیته امداد نیز مسئولیت داریم، استفاده از روش‌های نوین برای ارتباط دادن شرکت‌های دانش‌بنیان با موجودیت‌های اقتصاد محرومیت‌زدا، کاملاً ضرورت دارد و باید از روش‌های جدید متناسب با زیست‌بوم دانش‌بنیان‌ها برای رفع نیازهای جامعه بهره ببریم.

روح‌الهی ادامه داد: ما در نمایشگاه «آبادیران» که در راستای فناوری‌های محرومیت‌زداست، سه بسته تشویقی با رویکردی نوین به موضوع اشتغال‌آفرینی و استفاده از فناوری‌های فراگیر ساخت دانش‌بنیان‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی را در زمینه رسوخ فناوری به زنجیره‌های تولیدی اولویت‌دار مانند زنجیره دام، منسوجات، گیاهان دارویی، نخ ابریشم، فرش و… در نظر گرفته‌ایم. در این زمینه‌ها به مجریان طرح‌های اشتغال کمک می‌کنیم که به جای دریافت تسهیلات مستقیم به خرید فناوری بپردازند. 

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا