غلامرضا کاظمی: واحدهای فناور دانشگاه آزاد خراسان‌شمالی بیش از سه برابر افزایش یافت

رییس دانشگاه بین المللی آزاد اسلامی بجنورد گفت: تعداد واحدها و هسته‌های فناور این دانشگاه ۱۷ مورد بود که با تلاش‌های انجام شده امسال به ۵۷ مورد افزایش یافت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، غلامرضا کاظمی با بیان اینکه هسته‌های فناور این مرکز در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، پزشکی، فنی و سایر بخش‌ها فعال است افزود: این واحدهای فناور در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۳۰ میلیون تومان درآمد کسب کردند و این درآمدزایی امسال به بیش از ۲ برابر افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: در مجموع ۲۳ محصول فناور در سال ۱۴۰۱ در حوزه های مختلف از جمله الکترونیک، ساخت و تولید، مخابرات، کشاورزی و صنایع تبدیلی، دارویی، مهندسی پزشکی، فناوری اطلاعات و راه و ساختمان تولید شده که تعدادی از این محصولات در حال تجاری سازی است.

کاظمی عنوان کرد: سطح بندی دانشگاه‌ها از نظر هسته‌های فناور سالانه توسط اداره کل سراهای نوآوری و مراکز رشد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف دستیابی به اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه انجام می‌شود و این واحد آموزشی در بین مراکز آموزش عالی دانشگاه آزاد رتبه یک را کسب کرد.

وی ادامه داد: شاخص‌های ارزیابی مراکز رشد شامل تعداد قراردادهای هسته‌ها، تعداد محصولات، میزان درآمد، تعداد دوره های تخصصی و عمومی، برگزاری ایده آرایی، تعداد اعضای هیأت علمی و دانشجویان است.

درآمدزایی بیش از ۱۰۰ میلیونی دانشجویان

وی بر افزایش مهارت آفرینی و درآمد زایی دانشجویان تاکید کرد و افزود: با توجه به شعار دانشگاه با عنوان “هر دانشجو یک مهارت”، اینک در سال تحصیلی جاری ۱۲ دانشجو و استاد در این مرکز آموزش عالی فعالیت های درآمد زایی کسب کردند.

رییس دانشگاه بین‌المللی آزاد اسلامی بجنورد گفت: این دانشجویان در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، گیاه پزشکی، ایجاد گلخانه، کشت زعفران در گلخانه، گلاب گیری و سایر موارد فعالیت دارند که در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کردند.

وی تصریح کرد: اینک حدود یکهزار زمین در اختیار دانشجویان برای کارآفرینی و ایجاد درآمد گذاشته شده است که خوشبختانه از سوی آنان استقبال خوبی نیز وجود دارد.

کاظمی افزود: در دانشگاه‌ آزاد اسلامی امکانات و ظرفیت های مناسبی وجود دارد که در اختیار دانشجویان برای کارآفرینی و ایجاد درآمد قرار می گیرد که از دانشجویان می خواهیم از این امکانات بهره‌برداری کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۳۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های آزاد اسلامی این استان دانش آموخته شده اند.

اینک ۱۰ هزار و ۷۰۰ دانشجو نیز در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به دانشگاه بین‌المللی بجنورد، سه هزار و ۱۲۰ نفر دانشگاه شیروان و مابقی نیز مربوط به سایر واحدها است.

حدود ۳۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و موسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می کنند.خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا