استان بوشهر رتبه سوم کمترین تاخیر بررسی مجوزهای کسب و کار را کسب کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: متوسط شاخص پاسخگویی به موقع ۳۱  استان‌  کشور  در خصوص  صدور مجوزهای کسب و کار ۵.۹۱ درصد است که این استان با ۳.۹۵ درصد پاسخگویی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، رسول زارعی، اظهار کرد: شاخص فضای کسب و کار یکی از مهمترین شاخص‌های اقتصادی است؛ چرا که نمره این شاخص می‌تواند بیانگر وجود زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای شروع و ادامه فعالیت‌های اقتصادی باشد.

وی افزود: در این میان، زیرشاخص سهولت راه اندازی کسب و کار، شاهدی برای نشان دادن میزان دشواری آغاز فعالیت‌های اقتصادی است که طی سال‌های گذشته همواره رتبه نامناسبی در کل کشور داشته و در گزارش‌های نهادهای بین المللی نیز بازتاب داشته است.

به گفته زارعی به همین دلیل، درگاه ملی مجوزها به عنوان مرجع اصلی صدور مجوزها در کشور، از فروردین ماه ۱۴۰۱ به طور رسمی رونمایی شده و از آن زمان بیش از ۲۸۴ هزار مجوز به صورت الکترونیک در این درگاه صادر شده است.

وی ادامه داد: به گزارش شادا (شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران ) براساس گزارش درخواست و صدور مجوزها به تفکیک استان‌های کشور از ۲۳ تیرماه سال گذشته تا اول خرداد ماه امسال در مجموع استان‌های کشور ۶۹۷هزار ۱۶۸ درخواست به درگاه ملی مجوزها رسیده که از این تعداد ۲۴۸ هزار و ۴۱۲ مجوز صادر شده و ۳۲۰ هزار و ۲۹۳ درخواست رد، ۸۸ هزار و ۴۲۳ درخواست در دست بررسی و ۵۹ هزار ۴۹۱ درخواست با تاخیر در بررسی مواجه شده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر با شاخص پاسخگویی به موقع ۳.۹۵ درصد و ۹۳۹ بررسی با تاخیر، در رتبه سوم استانهای کشور قرار دارد، گفت: استان ایلام بهترین رتبه را در شاخص پاسخگویی به موقع با ۹۷درصد و ۴۲۹ بررسی با تاخیر درخواست‌ها، به دست آورده است.

رسول زارعی افزود: بر اساس تازه‌ترین گزارش تهیه شده در این اداره کل، تا تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲، در بین دستگاه های اجرایی استان، اداره کل شیلات با ۴۳۹ درخواست دارای تاخیر در بررسی، بدترین وضعیت را دارد و پس از آن سازمان صنعت، معدن و تجارت با ۲۵۱ درخواست، اتحادیه‌های اصناف با ۲۴۷ درخواست و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۲۱۲ درخواست بیشترین تعداد درخواست‌های دارای تاخیر زمانی را دارند.

وی با اشاره به اهمیت کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌ها و سرعت دادن پاسخگویی به استعلام‌ها، گفت: برای تحقق این امر، جلسه‌های متعدد و پیگیری‌های موثری در استان انجام شده و روند صدور مجوزها در دستگاه‌های اجرایی به صورت مستمر در اداره کل امور اقتصادی و دارایی تهیه و در اختیار استاندار بوشهر قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا