آغاز فعالیت نخستین نمایشگاه صنعت پست و تجارت الکترونیک

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته از امروز در مصلای تهران آغاز شده و تا یازدهم خرداد ماه ادامه دارد. آشنایی زیست بوم صنعت پست با یکدیگر، تعامل شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی آشنایی با عرصه‌های مختلف پست برخی از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش و نمایشگاه عنوان شده است.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت پست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون وزیر صمت، مدیرعامل شرکت‌ملی‌پست و جمعی از مسئولان وزارت ارتباطات و سایر سازمان‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی عضو مرکز نوآوری پست و شرکتهای خصوصی حضور داشتند.

لیائی – مدیر عامل شرکت ملی پست در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم که با تلاش و پشتکار خود بتوانیم در سالهای آینده این‌نمایشگاه را به صورت پربارتر برگزار کنیم و شاهد حضور بخش‌های خارجی نیز در این رویداد باشیم.

وی با بیان اینکه همواره ما با شعار “پست برای همه” درتلاشیم بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی و تنومندی پست در سراسر کشور باشیم، ادامه داد:  تلاش می‌کنیم که ادبیات پست را به ادبیات صنعت پست در سطح کشور اضافه کنیم تا بتوانیم زمینه ساز سرمایه گذاری برای جوانان در کل کشور باشیم.

او خاطر نشان کرد: ذائقه مردم در کشور و پس از دوران‌ کرونا به سمت تجارت الکترونیک و خریدهای اینترنتی گرایش یافته و ما در تلاشیم با ارتقای لجستیک توان پاسخگویی به خواسته‌های هموطنان را داشته باشیم.

لیایی گفت: در سال‌های گذشته بیشتر بار ترافیک پست توزیع قبوض آب و برق و تلفن در سطح کشور بود ولی امروز با پیشرفت تکنولوژی و در زمان حاضر بیشتر ترافیک پست مربوط به توزیع امانات و بسته‌های پستی است.
مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر ارتقای ناوگان حمل و نقل پست گفت: امروز در حدود ۳۰۰ میلیون ترافیک پستی داریم و موزعین ما هر یک حدودا روزانه ۹۶ بسته پستی با وزن های گوناگون توزیع می‌کنند که این مسئله مشکلی بزرگ برای نیروی انسانی ماست که در این راستا از توان شرکتهای دانش بنیان استفاده می کنیم.

در ادامه این همایش همچنین محمد موسوی – معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت – گفت: شرکت ملی پست به عنوان یک مکمل، توسعه دهنده و تکمیل کننده جاهای خالی اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک جایگاه خاصی برای خود تعریف کرده است. امیدواریم در نمایشگاه سال بعد شاهد افتتاح طرح‌های خوبی در حوزه پست باشیم.

وی افزود: این شرکت روش‌های سنتی را کنار گذاشته و ما هم به عنوان وزارت صمت به وزارت ارتباطات در توسعه شرکت‌های دانش بنیان کمک خواهیم داشت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا