ابلاغ آیین‌نامه واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان گفت: آیین نامه واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان کاشان از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ابلاغ شده و طبق  آن در چند ماه آتی به شرکت‌های دانش‌بنیان زمین واگذار می شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا فرجی افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور زمین به شکل اجاره ۵۰ و ۱۰۰ ساله واگذار می‌کند و تا کنون حدود ۱۲ شرکت فناور متقاضی دریافت زمین در این پارک هستند که میزان زمین واگذاری به هر یک از شرکت‌های یادشده بر اساس نیاز و مدل و طرح تجاری آنها خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سفر رییس جمهور در سال گذشته به استان اصفهان ۵۴۰ میلیارد تومان به توسعه طرح های زیرساختی فناوری و دانش‌بنیان استان اصفهان تخصیص یافته که بخشی از آن برای ایجاد زیرساخت‌های لازم پارک کاشان ازجمله تسطیح،زیرسازی، جاده‌سازی، فضای سبز و تاسیسات زیرساختی پارک در حال پیگیری است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان بیان کرد: در مجموع دانشگاه کاشان ۱۰۰ هکتار زمین به پارک علم و فناوری اختصاص خواهد داد که در چند فاز به شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی زمین واگذار می‌شود.

فرجی گفت:در مرحله نخست، اقدام لازم برای واگذاری ۲۵ هکتار زمین در حال انجام است.

وی افزود: اولویت ما در واگذاری زمین ،شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اسانس ، فرش و معماری صنایع دستی است و واگذاری زمین‌ها به مدت ۵۰ سال می باشد ، این مدت تا ۱۰۰ سال قابل تمدید است.

وی اظهار کرد: استقرار شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در کنار یکدیگر یک سایت ویژه دانش‌بنیان ایجاد می‌کند و از معافیت‌های مالیاتی بهره مند می شوند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان بیان کرد: این پارک،تاکنون به ۲۰۰ واحد فناور ، دانش‌بنیان و خلاق به طور مستقیم و غیرمستقیم خدمات ارائه کرده و به ۱۰۰ واحدی که در این مرکز و مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌های منطقه فعال هستند به طور مستقیم خدمات ارائه می‌کنند.

فرجی گفت:ماموریت ملی این پارک حمایت از واحدهای فناور فعال در قالب ۵ باغ فناوری گلاب و اسانس و گیاهان دارویی،فرش،معماری و صنایع دستی،نجوم و گردشگری و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق است اما از سایر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه‌های صنعت و خدمات نیز حمایت می کند.

پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در سال ۱۳۹۷ با مشارکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و حدود یک سال است که مستقل شده و تاکنون به طور مستقیم و غیرمستقیم به ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان ، فناور و خلاق خدمات ارائه کرده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا